Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2020

"ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΝΗ", γράφει η Κατερίνα Κοφινά

"ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΝΗ"



"Με την νέα μου στήλη στους ΒΙΒΛΙΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ την Κινηματογραφική Δίνη θα προσπαθήσω να σας γράφω για ταινίες παλιές και νέες για σειρές και για αφιερώματα."
Κατερίνα Κοφινά

THE LADY VANISHES

(Η ΚΥΡΙΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ)

 

Προτελευταία ταινία της Αγγλικής περιόδου η <<Κυρία εξαφανίζεται>> του Άλφρεντ Χίτσκοκ , παραμένει ως και σήμερα αξεπέραστη στην κινηματογράφηση της. γυρισμένη το 1938 πριν  από την <<Ταβέρνα της Τζαμάικα>> (1939) , θεωρείται η καλλίτερη της Αγγλικής περιόδου. Όπως είναι γνωστό το 1940 ο Χίτσκοκ πήγε στο Χόλυγουντ καλεσμένος από τον παραγωγό Ντέιβιντ Ο’ Σέλζνικ για να γυρίσει την <<Ρεβέκα>>.  Την ταινία ήταν να την γυρίσει ο Ρόι Γουίλιαμ Νιλ με εξωτερικά γυρίσματα. Όμως ένα ατύχημα του βοηθού σκηνοθέτη έκανε το όλο εγχείρημα να σταματήσει. Έτσι το φιλμ ανατέθηκε στον Χίτσκοκ χωρίς εξωτερικά γυρίσματα αυτή τη φορά. Η ταινία υλοποιήθηκε σε ένα πολύ μικρό πλατό και χρησιμοποιήθηκε μόνο ένα βαγόνι. Τα υπόλοιπα ήταν μινιατούρες. Τώρα πως εμείς οι θεατές παρακολουθούμε ένα ολόκληρο τρένο να κινείται , αυτό δεν χρειάζεται να σας το εξηγήσω. Η δουλειά του Χίτσκοκ ήταν πάντα σκάλες ανώτερη από των άλλων. Η τεχνική του ήταν αξεπέραστη. Το φιλμ καταφέρνει να συνδυάσει το μυστήριο με το σασπένς , και το χιούμορ. Η ταινία έχει σαν θέμα της το παιχνίδι των κατασκόπων και ο Χίτσκοκ την τοποθέτησε στο πολιτικό κλίμα της Ευρώπης που εκείνη την εποχή ήταν πολύ κοντά στον Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.


Η υπόθεση της έχει να κάνει με μια νεαρή Αγγλίδα την Άιρις Χέντερσον που επιστρέφει μετά από διακοπές στην χώρα της. Στο τρένο θα τύχει να συναντηθεί με μια ηλικιωμένη κυρία , την Μις Φρόι. Στην διάρκεια της γνωριμίας τους  ένα βάζο πέφτει πάνω στο κεφάλι της Άιρις .(προοριζόταν για την Μις Φρόι) Η Άιρις μετά από το χτύπημα κοιμάται για λίγη ώρα. Όταν ξυπνά ανακαλύπτει πως στην θέση της Μις Φρόι  υπάρχει μια άλλη γυναίκα. Η Μις Φρόι έχει εξαφανιστεί και το περίεργο είναι πως όλοι οι επιβάτες του τρένου , ορκίζονται πως δεν την έχουν δει ποτέ τους. Λένε στην Άιρις πως είναι μια δική της φαντασίωση ο χαρακτήρας της Μις Φρόι , που προκλήθηκε από το χτύπημα στο κεφάλι. Ο μοναδικός που την πιστεύει και σπεύδει να την βοηθήσει είναι ένας νεαρός μουσικός ο Γκίλμπερτ. Το νεαρό δίδυμο ξεκινά  για την λύση του μυστηρίου ώστε να μπορέσουν να βρουν την Μις Φρόι. Ανακαλύπτουν πως μια καλόγρια φορά τακούνια και μπαίνουν σε σκέψεις. Ανακαλύπτουν πως η ψεύτικη καλόγρια είναι μια ηθοποιός  που την έχει προσλάβει ο γιατρός Δρ. Χάρτζ για να φυλά , έναν ασθενή που το πρόσωπο του είναι καλυμμένο με επιδέσμους. Ο ασθενής δεν είναι άλλος από την Μις Φρόι που την κρατάνε όμηρο. Εκεί μαθαίνουμε πως η  γλυκιά γριούλα είναι κατάσκοπος που μεταφέρει τα μυστικά μιας συνθήκης ανάμεσα σε δυο ξένες δυνάμεις. Το ζευγάρι βοηθά την Μις Φρόι να ξεφύγει , και εκείνη τους μεταβιβάζει το μήνυμα του κρυμμένου κωδικού ,που είναι στους στίχους ενός νανουρίσματος , σε περίπτωση που εκείνη σκοτωθεί και δεν προλάβει να το παραδώσει. Στο τέλος το ζευγάρι φτάνει στο Λονδίνο και παρουσιάζεται στην Σκότλαντ Γιάρντ για να  παραδώσουν το μήνυμα. Εκεί συναντούν την Μις  Φρόι που έχει φτάσει πριν από εκείνους.

Το στόρι αυτής της ταινίας είναι βασισμένο σε ένα αληθινό γεγονός. Την εξαφάνιση μιας γυναίκας το 1889 στην έκθεση του Παρισιού. Ο Χίτσκοκ  φτιάχνει εδώ μια ταινία  που εμπεριέχει αρκετό χιούμορ. Το πρώτο μέρος της ταινίας  είναι καθαρά χιουμοριστικό. Για παράδειγμα το ζευγάρι των δυο Άγγλων που είναι οπαδοί του Κρίκετ. Αυτοί οι δυο λοιπόν προσπαθούν με κάθε τρόπο να πείσουν την Άιρις και τον μουσικό πως δεν υπήρξε η Μις Φρόι , γιατί φοβόντουσαν πως με την καθυστέρηση , του να την ανακαλύψουν , θα έχαναν τους τελικούς του Κρίκετ , που ήθελαν να παρακολουθήσουν στην Αγγλία. CULT MOVIE  πλέον η <<Κυρία εξαφανίζεται>> είναι από τις πιο πετυχημένες    του μετρ, όσο αφορά την Αγγλική του περίοδο. Για τον Χίτσκοκ βέβαια κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ποια είναι η καλλίτερη ταινία του. Η κάθε μια έχει το δικό της χρώμα , την δική της σκηνοθετική δεξιοτεχνία και το βλέμμα του ανεπανάληπτου μετρ του σασπένς. Η δική μου άποψη είναι πως αν κάποιος θέλει να δει σήμερα καλές ταινίες , ας ξεκινήσει πρώτα από τον Χίτσκοκ. Ας δει πρώτα παλιό κλασικό κινηματογράφο και μετά ας προχωρήσει ως τις μέρες μας. Μόνο έτσι θα μπορέσει να κάνει την σύγκριση του χθες με το σήμερα.

  


Τίτλος: THE LADY VANISHES (Η ΚΥΡΙΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ)  ΑΓΓΛΙΑ 1938 ασπρόμαυρη.

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Παραγωγή: Έντουαρντ Μπλακ.

Σενάριο: Σίντει Γκίλιατ και Φράν Λόντερ (από το μυθιστόρημα THE WHEEL SPINS της Έθελ Λίνα Χουάιτ.

Φωτογραφία: Τζάκ Κοξ.

Ντεκόρ: Άλεκ Βετσίνκι , Μορίς Κέιτερ , Άλμπερτ Τζούλιον.

Μουσική: Λουίς Λέβι.

Ερμηνείες: Μάργκαρετ Λόκγουντ (Άιρις  Χέντερσον) , Μάικλ Ρεντγκρέιβ (Γκίλμπερτ) , Πολ Λούκας (Δρ. Χάρτζ ) , Ντέμι Μέι Χουίτι (Μις Φρόι).

Διάρκεια: 97 λεπτά.

                                                     ΚΑΤΕΡΙΝΑ. Π. ΚΟΦΙΝΑ.         


      


____________


 Λίγα λόγια για την συγγραφέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφείτε Στην Σελίδα Μας

Αναγνώστες

Συνολικές προβολές σελίδας

Σχόλια Αναγνωστών

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *