Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2020

"ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΝΗ", γράφει η Κατερίνα Κοφινά

 

"ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΝΗ"


"Με την νέα μου στήλη στους ΒΙΒΛΙΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ την Κινηματογραφική Δίνη θα προσπαθήσω να σας γράφω για ταινίες παλιές και νέες για σειρές και για αφιερώματα."
Κατερίνα Κοφινά


THE INCREDIBLE SHRINKING MAN 

(Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΖΑΡΩΝΕ)

 

Όταν ήμουν μικρή , τότε που η τηλεόραση ήταν σοβαρή είχα ανακαλύψει ταινίες που στα παιδικά μου μάτια φάνταζαν ονειρικές. Μεγαλώνοντας κατάλαβα όχι απλά πως οι ταινίες αυτές άξιζαν , αλλά ήταν μικρά σκοτεινά διαμάντια. Στις μέρες μας για την υλοποίηση μιας ταινίας ξοδεύονται πολλά εκατομμύρια δολάρια. Το πρόβλημα είναι πως δυστυχώς τα λεφτά δεν κάνουν την ταινία.  Πώς να σας το πω; Δε γράφεται έτσι η ιστορία. Αντιθέτως εκείνη γράφεται από κάποιους δημιουργούς που με τη φαντασία και την αγάπη για αυτό που έκαναν μας έδωσαν ταινίες που δεν ξεχάσαμε ποτέ. Τότε είχαν μεράκι και λίγα χρήματα. Τώρα έχουν χρήματα αλλά απουσιάζει το συναίσθημα.


Ο σκηνοθέτης Τζάκ Άρνολντ μεταξύ του 1953 και 1959 γύρισε οχτώ ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Οι πιο πολλές είχαν για θέμα τους την μεταλλαγή ζώων η ανθρώπων εξαιτίας των διάφορων ραδιενεργών πειραμάτων. Ας μη ξεχνάμε πως μετά την βόμβα στη Χιροσίμα , οι κινηματογραφιστές της εποχής δείχνουν φανερά τους φόβους τους για ένα πυρηνικό όλεθρο.

Η υπόθεση της ταινίας έχει να κάνει με τον Σκότ Κάρευ(Γκράντ Γουίλιαμς) που αρχίζει να μικραίνει σταδιακά , μετά την έκθεση του σε ένα ραδιενεργό σύννεφο.  Καμιά θεραπεία δεν φαίνεται να τον βοηθά , ώσπου στο τέλος  θα καταλήξει να έχει τη μορφή  ενός μικρόβιου. Η ταινία ήταν πολύ φιλοσοφημένη για την εποχή της. Εδώ  έχουμε την αντίφαση της επιστήμης με τη φύση. Η ανθρώπινη φύση αποδεικνύεται αδύναμη εναντίων της επιστήμης , την οποία ο άνθρωπος δε μπορεί να ελέγξει. Ο Σκότ πέφτει από την κοινωνία των ανθρώπων σε εκείνη των εντόμων. Χάνει τη δουλειά  και τη γυναίκα του , για να καταλήξει να κοιμάται μέσα σε ένα κουκλόσπιτο.


Οι ωραιότερες σκηνές της ταινίας είναι αυτές που ο Σκότ αντιμετωπίζει τις εχθρικές διαθέσεις της γάτας του , και βέβαια την πάλη με μια αράχνη , που τελικά καταφέρνει να σκοτώσει με μια βελόνα. Αυτή είναι μια σκηνή ανθολογίας. Ίσως η ωραιότερη μέσα στο φιλμ. Ο Άρνολντ στο τέλος της ταινίας δε σώζει τον ήρωα του. Τον πονά βέβαια αλλά δε κάνει καμιά παραχώρηση σε συμβατικές λύσεις.  Ο ήρωας του θα μικραίνει συνέχεια και θα προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τον εαυτό του και τον έξω κόσμο που για αυτόν φαντάζει τέρας.

Η ταινία είναι βασισμένη σε μυθιστόρημα του Ρίτσαρντ Μάθεσον που υπογράφει και το σενάριο της ταινίας. Ο άνθρωπος που ζάρωνε όπως και ο τρόμος της μαύρης λίμνης είναι δυο από τις ταινίες του Άρνολντ που αγαπώ περισσότερο. Βέβαια στις μέρες μας φαντάζουν απλοϊκές σε σχέση με τα εφέ και τα κοστούμια. Αποπνέουν όμως ένα άρωμα διαχρονικό , γλυκύτητα και μια ατμόσφαιρα που λίγοι πια την αποτυπώνουν στο πανί.

 

Τίτλος. ΤHE INCREDIBLE SHRINKING MAN.(Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΖΑΡΩΝΕ)

Ασπρόμαυρη. Έτος παραγωγής 1957.

Σενάριο. Ρίτσαρντ Μάθεσον, Ρίτσαρντ Άλαν Σίμους.

Φωτογραφία. Έλις Γ. Κάρτερ.

Ερμηνείες. Γκράντ Γουίλιαμς( Σκότ Κάρευ) , Ράντι Στιούαρτ(Λουίζ Κάρευ), Έιπριλ Χέντ( Κλαρίς) , Ρέιμοντ Μπέλει(Δόκτορας Τόμας Σίλερ).

Διάρκεια 81 λεπτά.            

 ΚΑΤΕΡΙΝΑ.Π.ΚΟΦΙΝΑ


  Λίγα λόγια για την συγγραφέα




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφείτε Στην Σελίδα Μας

Αναγνώστες

Συνολικές προβολές σελίδας

Σχόλια Αναγνωστών

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *