Συγγραφέας: Aupetitgendre,
Jean-François
ISBN: 978-618-5320-15-7
Είδος : Μυθιστόρημα
Σελίδες : 160
Εξώφυλλο : Μαλακό εξώφυλλο
α΄ έκδοση : 2018
10,00€
Κι αν εν μέσω γενικευμένης κρίσης το
χρηματοπιστωτικό σύστημα γινόταν πλέον μη διαχειρίσιμο, σε τέτοιο βαθμό ώστε το
χρήμα να χάσει ολοκληρωτικά τη λειτουργία του; Τι θα γινόταν; Ο κόσμος μας ο
ίδιος, θα καταστρεφόταν δίχως τους... ναούς του χρήματος;
Στη μυθοπλασία του Ζαν-Φρανσουά
Οπετιζάντρ, μια παγκόσμια κατάσταση υπερπληθωρισμού υποχρεώνει τις κοινωνίες να
επιβιώσουν πλέον δίχως μετρητά και μετρημένα, ευρώ, γιεν ή δολάρια. Το παζλ
συντίθεται στην πολυκατοικία μιας επαρχιακής γαλλικής πόλης, αίφνης έπειτα από
τη χρηματοπιστωτική κατάρρευση. Εκεί κατοικούν ένας συμβολαιογράφος, ένας
ξυλουργός, μια δασκάλα, ένας επαγγελματίας απατεώνας, ένας αστυνομικός
διευθυντής κι άλλοι ένοικοι. Ο καθένας τους βιώνει την κρίση με τον τρόπο του,
ως δράμα ή ως μεγάλη ευκαιρία, με φόβο ή με ελπίδα.
Φιλοσοφική παραβολή, πολιτική
μυθοπλασία ή προαίσθημα ως προς τα μελλούμενα; Το έργο του Ζαν-Φρανσουά
Οπετιζάντρ είναι ένα δοκίμιο, μια σαφέστατη άσκηση επί του μέλλοντός μας, έξω
από τετελεσμένες τρέχουσες ιδεολογίες και στερεότυπα, κυρίως οικονομικά, όπως
εκείνα που για την ώρα μας διαφεντεύουν...
ΓΕΡΝΑ, ΣΚΛΑΒΟΙ ΤΩΝ
ΠΕΙΡΑΤΩΝ
Συγγραφέας: Δουκέλλης, Αντώνης
ISBN: 978-618-5320-20-1
Είδος : Μυθιστόρημα
Σελίδες : 528
Εξώφυλλο : Μαλακό εξώφυλλο
α΄ έκδοση : 2018
15,00€
Τον 14ο αιώνα οι Τούρκοι έχουν
καταλάβει σχεδόν ολόκληρη τη Μικρά Ασία. Εμιράτα ξεφυτρώνουν εδώ και κει και
προσπαθούν να εδραιώσουν την κυριαρχία τους, έχοντας συνεχείς συγκρούσεις με
τις δυνάμεις του Βυζαντίου. Οι Τούρκοι επεκτείνονται και στη θάλασσα, αρχικά με
ρεσάλτα από τη στεριά σε μικρά σκάφη και σιγά-σιγά γιγαντώνονται και γίνονται
αιμοβόροι πειρατές, κύριοι μεγάλων γαλερών.
Την εποχή που κυβερνήτης της Μυτιλήνης
είναι ο γιος του πρώτου αυθέντη της, του Γενοβέζου έμπορου-πειρατή Φραγκίσκου
Γατελούζου, το βράδυ μιας Μεγάλης Παρασκευής, Τούρκοι πειρατές εξορμούν
εναντίον ενός παραθαλάσιου χωριού του Κόλπου Καλλονής και αιχμαλωτίζουν όλο το
εκκλησίασμα του ναού που παρακολουθούσε τα Άγια Πάθη. Δυο αδέλφια είναι μέσα
στους άμοιρους σκλάβους, χωρίζονται βίαια και γνωρίζουν μεγάλες ταλαιπωρίες
μακριά απ' την πατρίδα τους. Θέτουν ως σκοπό της ζωής τους να ξανασμίξουν,
αψηφώντας τις οδυνηρές περιπέτειες που τους επιφυλάσσει η μοίρα...
Παράλληλα με τη μυθοπλασία,
ξεδιπλώνεται σε αδρές γραμμές το φαινόμενο της πειρατείας στο Αρχιπέλαγος, στην
Άσπρη Θάλασσα και γενικά στη Μεσόγειο: Οι συγκρούσεις ανάμεσα στις
θαλασσοκράτειρες πόλεις-κράτη Γένοβα και Βενετία, ο ανταγωνισμός τους για τα
πλούσια αγαθά της Ανατολής από την Κρήτη έως τον Εύξεινο Πόντο, που αποκτούν με
όρους εμπορίου αλλά κυρίως με τη βία.
Ένα από τα εμπορεύσιμα αγαθά για τα
οποία ανταγωνίζονται Γενοβέζοι, Βενετοί και Τούρκοι, είναι οι σκλάβοι. Μια
γλαφυρή αφήγηση για τους όρους λειτουργίας και τη φρικτή εικόνα του
σκλαβοπάζαρου της Αμμοχώστου, δείχνει την ανθρώπινη αναλγησία μπροστά στο
κέρδος και τη δύναμη. Κι όλα αυτά, καθώς η μεγάλη και ένδοξη Αυτοκρατορία του
Βυζαντίου φθίνει και οδεύει προς το τέλος της μέσα σε ανταγωνισμούς,
δολοπλοκίες και παράταιρες συμμαχίες με τους εχθρούς της.
ΑΠΝΟΙΑ ΜΝΗΜΗ
Συγγραφέας: Θανοπούλου, Κατερίνα
ISBN: 978-618-5320-29-4
Εικονογράφηση : Σιάγκρης, Παναγιώτης
Σελίδες : 64
Εξώφυλλο : Μαλακό εξώφυλλο
α΄ έκδοση : 2018
10,00€
Η Κατερίνα Θανοπούλου στη δεύτερη
ποιητική της συλλογή Άπνοια Μνήμη σωματοποιεί τον ατομικό και τον συλλογικό
πόνο -υπό τη σκιά του ανακαλούμενου πένθους- όχι στην αφαίρεσή του, αλλά στην
παροντική, εις την σώμα με σώμα, απτικότητα του. Με προανάχωμα την ειρωνεία,
λεπτή ως δαντέλα που της κρύβει την θέα από έναν κόσμο βαρβαρότητας, δεν την
ωθεί ως το δηλητηριώδη σαρκασμό, αλλά την κρατά στο ύψος και στο ύφος ενός
τόνου που εκβάλλει στο παράπονο.
Τρία χρόνια μετά το πρώτο της ποιητικό
βιβλίο Λαβύρινθος Μνήμη, και πάλι δοκιμάζει την αναγωγή στο παρελθόν όχι όμως
ως ένα ακίνητο πεδίο ασφαλούς συνειδησιακής εγκατάλειψης, αλλά ως ένα κινούμενο
εσοπτρικό παιχνίδι, μέσα από το οποίο ο εαυτός δεν καθηλώνεται στα στερεότυπα
του βιωμένου χρόνου.
Η άπνοια, λοιπόν, λειτουργεί ως ένα
στάσιμο εν τη μνήμη προς στοχασμό και αναστοχασμό, ανοιχτό στα νέα αναγεννητικά
καλέσματα, τα οποία ακροβαστούν επάνω στο σχοινί του μη τετελεσμένου. Η
καταφυγή της στον μικρόκοσμο και στον μακρόκοσμο, δεν είναι τίποτα άλλο παρά η
ταύτισή της με τον ρυθμό του σύμπαντος ως συμβολική πράξη λύτρωσης και
κάθαρσης.
Γιαυτό, χωρίς τίποτα το θεολογικό ή
θεολογίζον, η επί γης παρουσία της προκρίνεται ως ενατένιση της άνωθεν
συμπαρουσίας των άστρων, υπακούοντας σ' ένα ηλιακό και σεληνιακό τελετουργικό,
σε μία μιμητική και αναπαραστατική τραγικωμωδία, στην οποία συναρμολογούνται,
συμπλέκονται και εν τέλει συγκεράζονται το τραγικό με το κωμικό μέχρι την έξοδό
τους στην ιλαρότητα, στην ευθυμία, στην χαρά, στην αγαλλίαση.
Ο Λεωνίδας Χαζίρογλου, ψυχολόγος στο
δημόσιο σύστημα υγείας και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ηθική, ιχνηλατεί
με το παρόν βιβλίο τη δυνατότητα μιας βιώσιμης και πρακτικά εφαρμόσιμης θεωρίας
περί της ηθικής υπόστασης των μη ανθρώπινων έμβιων όντων - ένα ζήτημα δύσκολο
και ελάχιστα καλυμμένο στην ελληνική βιβλιογραφία.
Όπως τονίζει, οι περισσότερες έως τώρα
προσεγγίσεις (αν όχι όλες) φαίνονται εκ πρώτης όψεως ελκυστικές και πολλά
υποσχόμενες. Ενδελεχής μελέτη τους, ωστόσο, τις καθιστά δυσλειτουργικές στην
υλοποίηση και εφαρμογή τους, καθώς τα πλεονεκτήματα της μιας συνιστούν
μειονεκτήματα της άλλης.
Το γεγονός ότι δεν μπορούμε να λύσουμε
αυτό το πρόβλημα λογικά, δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι πρέπει να μένουμε
άπραγοι. Πρέπει να διαλέξουμε, έχοντας επίγνωση ότι διαλέγουμε τρόπον τινά
αυθαίρετα, δηλαδή όχι καθολικά και ούτε απολύτως ορθολογικά. Διότι το ζήτημα,
τελικά, δεν είναι εάν τα ζώα έχουν ηθικά δικαιώματα, καθώς τα ίδια δεν μπορούν
να προχωρήσουν στην άσκηση των δικαιωμάτων αυτών. Το ερώτημα που τίθεται, είναι
εάν ο κοινωνικός άνθρωπος είναι διατεθειμένος να εφαρμόσει τις όποιες ηθικές
υποχρεώσεις υπάρχουν απέναντί τους.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΜΕΡΟΣ Α: Βασικές έννοιες και ορισμοί.
Ιστορική αναδρομή
Α.1: Ηθική και περιβαλλοντική ηθική
1. Ορισμός της ηθικής
2. Η περιβαλλοντική ηθική
Α.2: Σύντομη ιστορική αναδρομή
1. Η σκέψη στην ελληνική αρχαιότητα
2. Στοιχεία από την Παλαιά Διαθήκη
3. Μεσαίωνας και Νεότεροι Χρόνοι
4. Σύγχρονοι θεωρητικοί υπέρ των
δικαιωμάτων των ζώων
5. Ηθική υπόσταση και εγγενής
(απόλυτη) αξία
6. Ηθική υπόσταση και χρηστική
(εργαλειακή) αξία
7. Ο άνθρωπος ως ηθικό υποκείμενο
8. Η φυσιοκρατική πλάνη
ΜΕΡΟΣ Β: Θεωρητικές προσεγγίσεις.
Eπεξήγηση και κριτική των θεωριών
Β.1: Η θεωρία του ωφελιμισμού και η
ευημερία των ζώων
1. Οι απαρχές του ωφελιμισμού
2. Ευαισθησία και ηθική υπόσταση
3. Ίση θεώρηση συμφερόντων στις
ευαίσθητες υπάρξεις
4. Τα ζώα ως μέσο σίτισης των ανθρώπων
5. Σπισισμός ή ρατσισμός των ειδών
6. Ηθικός ορισμός του προσώπου
7. Η έννοια του βιολογικού έναντι του
ηθικού ορισμού του ανθρώπου· οριακές περιπτώσεις
8. Η ηθική υπόσταση των «ευαίσθητων»
όντων & των «προσώπων»
Β.2: Η θεωρία της δεοντολογίας για τα
δικαιώματα των ζώων
1. Ορισμός
2. Η θεωρία του Tom Regan· ο φορέας
ζωής
3. Η θεωρία της διασφάλισης
συμφερόντων του Taylor
Β.3: Περί της ηθικής υπόστασης ζώων
και ανθρώπων
1. Θεωρία της ευλάβειας για τη ζωή
2. Θεωρία συμβολαίου
3. Θεωρία του κοινωνικού δεσμού
4. Ρατσισμός των ειδών ή ανθρώπινος
σωβινισμός
5. Θεωρία της κοινωνικής σταθερότητας
6. Θεωρία της φυλογενετικής ιεραρχίας
ΜΕΡΟΣ Γ: Περιφερειακά θέματα με
κεντρικό ρόλο
Γ.1: Ψυχική κατάσταση των μη
ανθρώπινων έμβιων όντων
1. Προϋποθέσεις ψυχικής ζωής
2. Αντίληψη της απειλής
3. Βιώνουν πόνο και οδύνη τα μη
ανθρώπινα έμβια όντα;
4. Τα έμβια όντα μπροστά στον θάνατο
Γ.2: Βιολογικές και πολιτισμικές παράμετροι
σε σχέση με τα ζώα συντροφιάς
1. Το φαινόμενο των ουσιών τύπου
ωκυτοκίνης
2. Το φαινόμενο του καρνισμού
3. Το φαινόμενο του ανθρωπομορφισμού
4. Είναι τα δικαιώματα των ζώων
απόρροια της περιγραφής των προηγούμενων τριών φαινομένων;
ΜΕΡΟΣ Δ: Συνοψίζοντας τα συμπεράσματα.
Επίλογος.
1. Ο προφανής προβληματισμός
2. Άνθρωπος, το ευφυέστερο ζώο
3. Τελικά, υπάρχει βιώσιμη και
πρακτικά εφαρμόσιμη θεωρία περί της ηθικής υπόστασης των μη ανθρώπινων έμβιων
όντων;
ΜΕΡΟΣ Ε: Παραρτήματα. Βιβλιογραφία
& Αρθρογραφία
Παρ. Ι: Οικουμενική Διακήρυξη των
Δικαιωμάτων των Ζώων
Παρ. IΙ: Η ιστορία του πρώτου σκύλου
σε τροχιά γύρω από τη Γη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου