Ίσως να είχαν δίκιο που έβαλαν την αγάπη στα βιβλία. Ίσως επειδή δεν θα μπορούσε να ζει πουθενά αλλού.

Τα "Ανεμοδαρμένα ύψη" είναι η θυελλώδης, παθιασμένη ιστορία ενός παράφορου και σχεδόν δαιμονικού έρωτα ανάμεσα στην Κάθριν Έρνσο και τον Χίθκλιφ, ένα αδέσποτο παιδί που υιοθέτησε ο πατέρας της Κάθριν. Μετά τον θάνατο του κυρίου Έρνσο, ο Χίθκλιφ προπηλακίζεται και εξευτελίζεται από τον αδελφό της Κάθριν, τον Χίντλεϊ, και πιστεύοντας από μια παρεξηγημένη φράση της ότι η αγάπη του για αυτήν δεν βρίσκει ανταπόκριση, εγκαταλείπει τα Ανεμοδαρμένα Ύψη και επιστρέφει μετά από χρόνια ως πλούσιος και εκλεπτυσμένος κύριος. Βάζει αμέσως σε εφαρμογή ένα σχέδιο αβυσσαλέου μίσους με σκοπό να εκδικηθεί για τα δεινά που είχε υποστεί στο παρελθόν. Η πλοκή της ιστορίας είναι πολυεπίπεδη και χαρακτηρίζεται από αμείλικτη βιαιότητα, όμως ο επιτυχημένος χειρισμός αυτής της πολύπλοκης δομής, οι παραστατικές περιγραφές του ερημικού τοπίου των χερσότοπων του Γιόρκσερ και το ποιητικό μεγαλείο της Έμιλι Μπροντέ συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο, ώστε το μυθιστόρημα να αποτελεί αριστούργημα της αγγλικής λογοτεχνίας.
6) "Λευκή ορχιδέα"
"Ήθελα να σου πάρω ένα ρολόι για να θυμάσαι κάθε ώρα και λεπτό πόσο σ' αγαπώ". Ο Μάρκος έσυρε το δάχτυλό του στην πλατινένια αλυσίδα. "Στο ρολόι αυτό βρίσκεται όλη η αγάπη μου - όλη, ακούς;"
Σε μια ονειρική παραλία ανθίζουν το καλοκαίρι οι λευκές ορχιδέες της άμμου. Και στο εύφορο κτήμα δίπλα στην ακτή μεγαλώνουν τέσσερις αχώριστοι φίλοι: ο Νικηφόρος και η Έλλη, δίδυμα αδέλφια, παιδιά του κτηματία· η Φιλιώ, κόρη του θυρωρού του κτήματος· κι ο Αντώνης, γιος ενός φτωχού ψαρά. Οι ακατάλυτοι δεσμοί που τους ένωσαν από τα παιδικά τους χρόνια τούς συνοδεύουν στα πρώτα εφηβικά σκιρτήματα, αλλά και ως ενηλίκους, όταν η Έλλη αποφασίζει να θυσιάσει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της για να διασφαλίσει το μέλλον του αδελφού της, ενώ η Φιλιώ υποφέρει βουβά από τον χωρίς ανταπόδοση έρωτά της για τον Νικηφόρο.
Αμείλικτα παιχνίδια της μοίρας και ραδιουργίες αδίστακτων ανθρώπων οδηγούν σε χωρισμούς, προδοσίες και ατυχήματα με τραγικές συνέπειες· ωστόσο, σε κάθε σκληρή δοκιμασία υπάρχει πάντα ένα ανεκτίμητο στήριγμα: η αγάπη σε όλες τις μορφές της - ερωτική, αδελφική, φιλική, μητρική.
Γιατί η αληθινή αγάπη είναι σαν τη λευκή ορχιδέα: ριζωμένη γερά στην άμμο, αψηφά τα καταστροφικά στοιχεία της φύσης και τα αδέξια ποδοπατήματα των ανθρώπων κι ανθίζει ξανά με το πρώτο φιλί της άνοιξης.
Οι χρυσαφένιοι ουρανοί, το διάφανο λυκόφως, οι λευκές νύχτες ξεχειλίζουν υποσχέσεις· για νιάτα, για έρωτα, για αιώνια ανανέωση. Ο πόλεμος δεν έχει αγγίξει ακόμη τούτη την πόλη με τα περασμένα μεγαλεία, ούτε τη ζωή της Τατιάνας Μετάνοβα, που ζει στριμωγμένα σε δυο κάμαρες με όλη την οικογένειά της. Ο κόσμος της όμως διαλύεται όταν οι στρατιές του Χίτλερ επιτίθενται στη Ρωσία και αρχίζουν να σφυροκοπούν αδιάκοπα το Λένινγκραντ.
Ωστόσο, ένα φως συνεχίζει να λάμπει μέσα σ’ αυτό το ζοφερό σκοτάδι. Η Τατιάνα γνωρίζει τον Αλεξάντερ, έναν νεαρό αξιωματικό του Κόκκινου Στρατού. Οι δύο νέοι νιώθουν μια αμοιβαία έλξη. Εκείνος, δυνατός και γεμάτος αυτοπεποίθηση, κρύβει ένα μυστηριώδες και προβληματικό παρελθόν. Σύντομα, όμως, ο τρομερός χειμώνας και η ανελέητη πολιορκία των Γερμανών φέρνουν στην πόλη την πείνα, την απελπισία, τον φόβο. Ο συγκλονιστικός έρωτας της Τατιάνας και του Αλεξάντερ απειλεί να διαλύσει την οικογένεια των Μετάνοφ και να βγάλει στην επιφάνεια το επικίνδυνο μυστικό που τόσο προσεκτικά κρύβει ο Αλεξάντερ· ένα μυστικό καταστροφικό όσο κι ο πόλεμος.
Αιχμάλωτοι του πάθους, οι δύο ερωτευμένοι νέοι παρασύρονται από την άγρια παλίρροια που θα αλλάξει για πάντα τις ζωές τους.
Ο Μπρούντζινος Καβαλάρης μαγνητίζει τον αναγνώστη από την πρώτη σελίδα και ζωντανεύει την ιστορία δύο ακατάβλητων ηρωικών πνευμάτων και του μεγάλου έρωτά τους, που θριαμβεύει μέσα στην καταστροφική λαίλαπα του πολέμου.
Τα βιβλία που αναφέρονται σε μεγάλους έρωτες, πάντα κατείχαν ένα μεγάλο και ιδιαίτερο κομμάτι, στον κόσμο της λογοτεχνίας. Η λογοτεχνική απεικόνιση του έρωτα έκανε το φιλαναγνωστικό κοινό, να αγαπήσει πολλά βιβλία, να ταυτιστεί με τους ήρωες, να νιώσει μαζί τους κάθε συναίσθημα που γεννούσαν οι λέξεις, στις σελίδες τους. Το άγγιγμα του θεού ερωτά, μέσα από τις ερωτικές ιστορίες των ηρώων ενός βιβλίου, ήταν τετοιο που πολλά από αυτά, έμειναν στους αναγνώστες αξέχαστα.
Με αφορμή την γιορτή των ερωτευμένων, στις 14 Φεβρουαρίου, τα μέλη της βιβλιοφιλικής ομάδας "Βιβλίων Ορίζοντες", επέλεξαν με την ψήφο τους τα 15 καλύτερα μυθιστορήματα που μιλούν για μεγάλους έρωτες και σας τα παρουσιάζουμε.
Είναι βιβλία αρκετά αγαπημένα και είναι ευρέως γνωστά. Υπάρχουν φυσικά και πάρα πολλά άλλα «διαμάντια» που θα μπορούσαμε να προσθέσουμε, όμως με αυτά τα μέλη μας ένιωσαν την καρδιά τους να χτυπά, γρηγορότερα.. Απολαύστε τα...
1)Ανεμοδαρμένα ύψη
Συγγραφέας: Bronte Emily

Τα "Ανεμοδαρμένα ύψη" είναι η θυελλώδης, παθιασμένη ιστορία ενός παράφορου και σχεδόν δαιμονικού έρωτα ανάμεσα στην Κάθριν Έρνσο και τον Χίθκλιφ, ένα αδέσποτο παιδί που υιοθέτησε ο πατέρας της Κάθριν. Μετά τον θάνατο του κυρίου Έρνσο, ο Χίθκλιφ προπηλακίζεται και εξευτελίζεται από τον αδελφό της Κάθριν, τον Χίντλεϊ, και πιστεύοντας από μια παρεξηγημένη φράση της ότι η αγάπη του για αυτήν δεν βρίσκει ανταπόκριση, εγκαταλείπει τα Ανεμοδαρμένα Ύψη και επιστρέφει μετά από χρόνια ως πλούσιος και εκλεπτυσμένος κύριος. Βάζει αμέσως σε εφαρμογή ένα σχέδιο αβυσσαλέου μίσους με σκοπό να εκδικηθεί για τα δεινά που είχε υποστεί στο παρελθόν. Η πλοκή της ιστορίας είναι πολυεπίπεδη και χαρακτηρίζεται από αμείλικτη βιαιότητα, όμως ο επιτυχημένος χειρισμός αυτής της πολύπλοκης δομής, οι παραστατικές περιγραφές του ερημικού τοπίου των χερσότοπων του Γιόρκσερ και το ποιητικό μεγαλείο της Έμιλι Μπροντέ συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο, ώστε το μυθιστόρημα να αποτελεί αριστούργημα της αγγλικής λογοτεχνίας.
2) Περηφάνια και προκατάληψη"
Συγγραφέας: Austen Jane
Εκδότης: Εκδόσεις Πατάκη
Το μυθιστόρημα "Περηφάνια και προκατάληψη", ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της αγγλικής λογοτεχνίας, είναι πολυεπίπεδο και, ως εκ τούτου, πολλαπλώς ερμηνεύσιμο.
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «κωμωδία ηθών» της τάξης των μεσαίων γαιοκτημόνων της Αγγλίας, προς τα τέλη του 18ου, αρχές του 19ου αιώνα, ως ρεαλιστικό «οικογενειακό μυθιστόρημα» ή ως μαρτυρία της μετάβασης της κοινωνίας της Αντιβασιλείας προς το σύγχρονο κόσμο.
Πάνω απ' όλα, όμως, πρόκειται για μια μελέτη της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία που ήταν ανίκανη να την αντιμετωπίσει ως άνθρωπο με κρίση, απόψεις, επιλογές, με ανδρικά δηλαδή, για την εποχή, χαρακτηριστικά.
Μπορεί η αγάπη και η αφοσίωση να ανθήσουν εκεί που κάποτε υπήρχε ο θυμός και το μίσος, η περηφάνια και η προκατάληψη;
Η Τζέιν και η Ελίζαμπεθ, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας, στις αρχές του 19ου αιώνα. Σύντομα, όμως, θα διαπιστώσουν ότι το μονοπάτι της αγάπης και της ευτυχίας είναι σπαρμένο με εμπόδια. Ιδιαίτερα, όταν οι ίδιοι οι ήρωες είναι υπερβολικά περήφανοι για να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους και να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.
Πάνω απ' όλα, όμως, πρόκειται για μια μελέτη της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία που ήταν ανίκανη να την αντιμετωπίσει ως άνθρωπο με κρίση, απόψεις, επιλογές, με ανδρικά δηλαδή, για την εποχή, χαρακτηριστικά.
Μπορεί η αγάπη και η αφοσίωση να ανθήσουν εκεί που κάποτε υπήρχε ο θυμός και το μίσος, η περηφάνια και η προκατάληψη;
Η Τζέιν και η Ελίζαμπεθ, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας, στις αρχές του 19ου αιώνα. Σύντομα, όμως, θα διαπιστώσουν ότι το μονοπάτι της αγάπης και της ευτυχίας είναι σπαρμένο με εμπόδια. Ιδιαίτερα, όταν οι ίδιοι οι ήρωες είναι υπερβολικά περήφανοι για να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους και να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.
Το Όσα παίρνει ο άνεμος, από τα πιο πολυδιαβασμένα βιβλία όλων των εποχών, είναι ένα μυθιστόρημα που η χρονολογία δράσης του τοποθετείται στα χρόνια του αμερικανικού εμφύλιου πολέμου.
Με την οπτική ενός Νότιου, η Μάργκαρετ Μίτσελ αποδίδει μοναδικά την κορυφαία και σκληρότερη πολιτική και ηθική σύγκρουση των Αμερικανών και την προσπάθεια των ανθρώπων να επιβιώσουν και να ζήσουν.
Μέσα από τους φλεγόμενους αγρούς και τις πόλεις του αμερικανικού Νότου, του μεγάλου πρωταγωνιστή του έργου, αναδύεται μια χώρα που δεν θα είναι πια ποτέ η ίδια και σκιαγραφούνται αθάνατοι χαρακτήρες που κανείς αναγνώστης δεν θα ξεχάσει ποτέ: η κακομαθημένη και πεισματάρα Σκάρλετ που ενηλικιώνεται τη στιγμή ακριβώς που ο κόσμος για τον οποίο την προόριζαν γκρεμίζεται, η καλή και ειλικρινής Μελανία, ο ονειροπόλος Άσλευ, ο κυνικός, καιροσκόπος αλλά ακαμάχητος Ρεττ Μπάτλερ.
Με την οπτική ενός Νότιου, η Μάργκαρετ Μίτσελ αποδίδει μοναδικά την κορυφαία και σκληρότερη πολιτική και ηθική σύγκρουση των Αμερικανών και την προσπάθεια των ανθρώπων να επιβιώσουν και να ζήσουν.
Μέσα από τους φλεγόμενους αγρούς και τις πόλεις του αμερικανικού Νότου, του μεγάλου πρωταγωνιστή του έργου, αναδύεται μια χώρα που δεν θα είναι πια ποτέ η ίδια και σκιαγραφούνται αθάνατοι χαρακτήρες που κανείς αναγνώστης δεν θα ξεχάσει ποτέ: η κακομαθημένη και πεισματάρα Σκάρλετ που ενηλικιώνεται τη στιγμή ακριβώς που ο κόσμος για τον οποίο την προόριζαν γκρεμίζεται, η καλή και ειλικρινής Μελανία, ο ονειροπόλος Άσλευ, ο κυνικός, καιροσκόπος αλλά ακαμάχητος Ρεττ Μπάτλερ.
Ήταν αναπόφευκτο: η μυρωδιά από πικραμύγδαλα του θύμιζε άτυχους έρωτες. Ο γιατρός Χουβενάλ Ουρμπίνο την ένιωσε από τη στιγμή που μπήκε μες στο σκοτεινό ακόμα σπίτι, όπου είχε τρέξει βιαστικά για ν' ασχοληθεί με μια περίπτωση που από χρόνια είχε πάψει να είναι επείγουσα. Ο Χερεμία δε Σαιντ Αμούρ, πρόσφυγας από τις Αντίλλες, ανάπηρος από τον πόλεμο, φωτογράφος για παιδιά κι ο πιο πονετικός του αντίπαλος στο σκάκι, είχε ξεφύγει μια για πάντα από τα βασανιστήρια της μνήμης, με αναθυμιάσεις από υδροκυανιούχο χρυσό.
Βρήκε το πτώμα σκεπασμένο με μια κουβέρτα, στο ράντσο που κοιμόταν πάντα, κοντά σ' ένα σκαμνί με μια μικρή λεκάνη που ο νεκρός είχε μεταχειριστεί για να εξατμίσει το δηλητήριο. Στο πάτωμα, δεμένο στο πόδι του ράντσου, βρισκόταν το ξαπλωμένο σώμα ενός μεγάλου μαύρου δανέζικου σκύλου με χιονάτο στήθος κι από κοντά οι πατερίτσες. Το δωμάτιο, που χρησίμευε για κρεβατοκάμαρα και εργαστήριο ταυτόχρονα, πνηγηρό και στενάχωρο, μόλις είχε αρχίσει να φωτίζεται από τη λάμψη της αυγής μέσα από τ' ανοιχτό παράθυρο, αλλά το φως ήταν αρκετό για ν' αναγνωρίσει την εξουσία του θανάτου
Βρήκε το πτώμα σκεπασμένο με μια κουβέρτα, στο ράντσο που κοιμόταν πάντα, κοντά σ' ένα σκαμνί με μια μικρή λεκάνη που ο νεκρός είχε μεταχειριστεί για να εξατμίσει το δηλητήριο. Στο πάτωμα, δεμένο στο πόδι του ράντσου, βρισκόταν το ξαπλωμένο σώμα ενός μεγάλου μαύρου δανέζικου σκύλου με χιονάτο στήθος κι από κοντά οι πατερίτσες. Το δωμάτιο, που χρησίμευε για κρεβατοκάμαρα και εργαστήριο ταυτόχρονα, πνηγηρό και στενάχωρο, μόλις είχε αρχίσει να φωτίζεται από τη λάμψη της αυγής μέσα από τ' ανοιχτό παράθυρο, αλλά το φως ήταν αρκετό για ν' αναγνωρίσει την εξουσία του θανάτου
5) "Ρωμαίος και Ιουλιέτα"
Συγγραφέας: SHAKESPEARE WILLIAM
Δύο οικογένειες ίδιες σε αρχοντιά (στην όμορφη Βερόνα, όπου το έργο μας αρχίζει) μπλέκουν σε διαμάχες από εχθρότητα παλιά: καθένας μ' αίμα συμπολίτη του το χέρι μαγαρίζει.
Απ' τα μοιραία σπλάχνα αυτών των δύο εχθρών ένα ζευγάρι καημένων εραστών θα λάμψει που ο σκληρός τους θάνατος την έριδα ετών όλων τους των προγόνων σε διπλό μνήμα θα θάψει.
Την τρομερή πορεία του στιγματισμένου έρωτά τους και των γονέων τους την άκρατη μανία ανέκοψε μόνον ο απελπισμένος θάνατός τους: δυο ώρες στη σκηνή μας θ' αναλύσουμε αυτή την ιστορία.
Με προσοχή ακούστε μας και, αν κάτι μας ξεφύγει, θα προσπαθήσουμε σκληρά η απώλεια να είναι λίγη.
Απ' τα μοιραία σπλάχνα αυτών των δύο εχθρών ένα ζευγάρι καημένων εραστών θα λάμψει που ο σκληρός τους θάνατος την έριδα ετών όλων τους των προγόνων σε διπλό μνήμα θα θάψει.
Την τρομερή πορεία του στιγματισμένου έρωτά τους και των γονέων τους την άκρατη μανία ανέκοψε μόνον ο απελπισμένος θάνατός τους: δυο ώρες στη σκηνή μας θ' αναλύσουμε αυτή την ιστορία.
Με προσοχή ακούστε μας και, αν κάτι μας ξεφύγει, θα προσπαθήσουμε σκληρά η απώλεια να είναι λίγη.
Συγγραφέας: Οικονόμου Καίτη
Εκδότης: Ψυχογιός

Σε μια ονειρική παραλία ανθίζουν το καλοκαίρι οι λευκές ορχιδέες της άμμου. Και στο εύφορο κτήμα δίπλα στην ακτή μεγαλώνουν τέσσερις αχώριστοι φίλοι: ο Νικηφόρος και η Έλλη, δίδυμα αδέλφια, παιδιά του κτηματία· η Φιλιώ, κόρη του θυρωρού του κτήματος· κι ο Αντώνης, γιος ενός φτωχού ψαρά. Οι ακατάλυτοι δεσμοί που τους ένωσαν από τα παιδικά τους χρόνια τούς συνοδεύουν στα πρώτα εφηβικά σκιρτήματα, αλλά και ως ενηλίκους, όταν η Έλλη αποφασίζει να θυσιάσει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της για να διασφαλίσει το μέλλον του αδελφού της, ενώ η Φιλιώ υποφέρει βουβά από τον χωρίς ανταπόδοση έρωτά της για τον Νικηφόρο.
Αμείλικτα παιχνίδια της μοίρας και ραδιουργίες αδίστακτων ανθρώπων οδηγούν σε χωρισμούς, προδοσίες και ατυχήματα με τραγικές συνέπειες· ωστόσο, σε κάθε σκληρή δοκιμασία υπάρχει πάντα ένα ανεκτίμητο στήριγμα: η αγάπη σε όλες τις μορφές της - ερωτική, αδελφική, φιλική, μητρική.
Γιατί η αληθινή αγάπη είναι σαν τη λευκή ορχιδέα: ριζωμένη γερά στην άμμο, αψηφά τα καταστροφικά στοιχεία της φύσης και τα αδέξια ποδοπατήματα των ανθρώπων κι ανθίζει ξανά με το πρώτο φιλί της άνοιξης.
7)"Το ημερολόγιο"
Εκδότης: Μεταίχμιο
Το πρώτο μυθιστόρημα του Νίκολας Σπαρκς. Κυκλοφόρησε το 1996. Λόγω και της επιτυχημένης κινηματογραφικής του διασκευής (με πρωταγωνιστές τους Ράιαν Γκόσλινγκ και Ρέιτσελ Μακάνταμς), ακόμα αποτελεί το πιο αγαπημένο έργο του συγγραφέα και ίσως το γνωστότερο ακόμα και στους αναγνώστες που δεν προτιμούν το ρομαντικό μυθιστόρημα.
Ο Νόα Καλχούν έχει μόλις επιστρέψει από τα πεδία μάχης του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου. Σε μια απόπειρα να αφήσει πίσω του τα φαντάσματα του πολέμου, επικεντρώνεται στην ανακαίνιση ενός παλιού σπιτιού. Τον βασανίζουν οι αναμνήσεις μιας κοπέλας που του έκλεψε την καρδιά πριν από δεκατέσσερα χρόνια – ώσπου αναπάντεχα η κοπέλα αυτή, η Άλι, εμφανίζεται στο κατώφλι του.
Δεκατέσσερα χρόνια πριν, ο Νόα και η Άλι είχαν ζήσει έναν σύντομο αλλά παθιασμένο καλοκαιρινό έρωτα σε μια επίσκεψη της οικογένειάς της στην πόλη. Οι ταξικές τους διαφορές τους χώρισαν – εκείνη ήταν γόνος πλούσιας οικογένειας, εκείνος εργάτης σε ξυλαποθήκη. Η τωρινή τους συνάντηση φαίνεται να ξαναζωντανεύει την παλιά φλόγα – η Άλι όμως έχει έναν αρραβωνιαστικό που την περιμένει, και θα πρέπει να διαλέξει.
Η ιστορία αυτή είναι η αφήγηση ενός ηλικιωμένου άντρα (του ίδιου του Νόα, γέρου πια) στη γυναίκα του, που πάσχει από Αλτσχάιμερ.
Ο Νόα Καλχούν έχει μόλις επιστρέψει από τα πεδία μάχης του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου. Σε μια απόπειρα να αφήσει πίσω του τα φαντάσματα του πολέμου, επικεντρώνεται στην ανακαίνιση ενός παλιού σπιτιού. Τον βασανίζουν οι αναμνήσεις μιας κοπέλας που του έκλεψε την καρδιά πριν από δεκατέσσερα χρόνια – ώσπου αναπάντεχα η κοπέλα αυτή, η Άλι, εμφανίζεται στο κατώφλι του.
Δεκατέσσερα χρόνια πριν, ο Νόα και η Άλι είχαν ζήσει έναν σύντομο αλλά παθιασμένο καλοκαιρινό έρωτα σε μια επίσκεψη της οικογένειάς της στην πόλη. Οι ταξικές τους διαφορές τους χώρισαν – εκείνη ήταν γόνος πλούσιας οικογένειας, εκείνος εργάτης σε ξυλαποθήκη. Η τωρινή τους συνάντηση φαίνεται να ξαναζωντανεύει την παλιά φλόγα – η Άλι όμως έχει έναν αρραβωνιαστικό που την περιμένει, και θα πρέπει να διαλέξει.
Η ιστορία αυτή είναι η αφήγηση ενός ηλικιωμένου άντρα (του ίδιου του Νόα, γέρου πια) στη γυναίκα του, που πάσχει από Αλτσχάιμερ.
8) "Ο μπρούντζινος καβαλάρης"
Συγγραφέας : Paullina Simons
Εκδόσεις Διόπτρα

Ωστόσο, ένα φως συνεχίζει να λάμπει μέσα σ’ αυτό το ζοφερό σκοτάδι. Η Τατιάνα γνωρίζει τον Αλεξάντερ, έναν νεαρό αξιωματικό του Κόκκινου Στρατού. Οι δύο νέοι νιώθουν μια αμοιβαία έλξη. Εκείνος, δυνατός και γεμάτος αυτοπεποίθηση, κρύβει ένα μυστηριώδες και προβληματικό παρελθόν. Σύντομα, όμως, ο τρομερός χειμώνας και η ανελέητη πολιορκία των Γερμανών φέρνουν στην πόλη την πείνα, την απελπισία, τον φόβο. Ο συγκλονιστικός έρωτας της Τατιάνας και του Αλεξάντερ απειλεί να διαλύσει την οικογένεια των Μετάνοφ και να βγάλει στην επιφάνεια το επικίνδυνο μυστικό που τόσο προσεκτικά κρύβει ο Αλεξάντερ· ένα μυστικό καταστροφικό όσο κι ο πόλεμος.
Αιχμάλωτοι του πάθους, οι δύο ερωτευμένοι νέοι παρασύρονται από την άγρια παλίρροια που θα αλλάξει για πάντα τις ζωές τους.
Ο Μπρούντζινος Καβαλάρης μαγνητίζει τον αναγνώστη από την πρώτη σελίδα και ζωντανεύει την ιστορία δύο ακατάβλητων ηρωικών πνευμάτων και του μεγάλου έρωτά τους, που θριαμβεύει μέσα στην καταστροφική λαίλαπα του πολέμου.
9) "Οι γέφυρες του Μαντισόν"
Συγγραφέας: Ουόλερ Τζέιμς Ρόμπερτ
Εκδόσεις Ωκεανιδα
Μια απέραντα τρυφερή και συγκινητική ιστορία δύο ώριμων ανθρώπων, με πλαίσιο τις παλιές σκεπαστές γέφυρες της κομητείας του Μάντισον, στην Άιοβα. Ο Ρόμπερτ Κινκάιντ, πενήντα δύο χρονών, φωτογράφος, συνεργάτης του "Νάσιοναλ Τζεογκράφικ", άνθρωπος παράξενος, σχεδόν μυστικιστής, ταξιδευτής στις ασιατικές ερήμους, στους μακρινούς ποταμούς και στις αρχαίες πόλεις, απόλυτα αφοσιωμένος στο επάγγελμά του, δεν νιώθει να βρίσκεται σε αρμονία με την εποχή του. Η Φραντζέσκα Τζόνσον, σαράντα πέντε χρονών, γυναίκα αγρότη, άλλοτε νυφούλα πολέμου από την Ιταλία, ζει τώρα σ' ένα αγρόκτημα της Άιοβα, με θολές αναμνήσεις από τα όνειρα της κοριτσίστικης ηλικίας της. Είναι και οι δύο σχετικά ευχαριστημένοι από τη ζωή τους.
Όταν όμως ο Ρόμπερτ Κινκάιντ, μέσα στη ζέστη και στη σκόνη ενός καλοκαιριού της Άιοβα, στρίβει το φορτηγάκι του στο δρομάκι του αγροκτήματός της για να ζητήσει πληροφορίες, ο κόσμος γυρίζει ανάποδα γι' αυτούς, οι ψευδαισθήσεις τους διαλύονται στη στιγμή και ζουν μαζί έναν έρωτα σπάνιας και συνταρακτικής ομορφιάς, από αυτούς που σφραγίζουν για πάντα μια ζωή...
Μια φλογερή και βαθιά εμπειρία, ένα βιβλίο που αγαπήθηκε απ' τους αναγνώστες σ' όλο τον κόσμο και μεταφέρθηκε με μεγάλη επιτυχία και στον κινηματογράφο.
Όταν όμως ο Ρόμπερτ Κινκάιντ, μέσα στη ζέστη και στη σκόνη ενός καλοκαιριού της Άιοβα, στρίβει το φορτηγάκι του στο δρομάκι του αγροκτήματός της για να ζητήσει πληροφορίες, ο κόσμος γυρίζει ανάποδα γι' αυτούς, οι ψευδαισθήσεις τους διαλύονται στη στιγμή και ζουν μαζί έναν έρωτα σπάνιας και συνταρακτικής ομορφιάς, από αυτούς που σφραγίζουν για πάντα μια ζωή...
Μια φλογερή και βαθιά εμπειρία, ένα βιβλίο που αγαπήθηκε απ' τους αναγνώστες σ' όλο τον κόσμο και μεταφέρθηκε με μεγάλη επιτυχία και στον κινηματογράφο.
Συγγραφέας: Tolstoj Lev Nikolaevic
Ο Vladimir Nabokov χαρακτήρισε την Άννα Καρένινα του Τολστόι « μία από τις μεγαλύτερες ερωτικές ιστορίες στην παγκόσμια λογοτεχνία».
Κατά κοινή αναγνώριση το σπουδαιότερο μυθιστόρημα του 19ου αιώνα, η Άννα Καρένινα έχει θεωρηθεί η πνευματική αυτοβιογραφία του Τολστόι. Με φόντο την αυτοκρατορική Ρωσία, το βιβλίο είναι ένας εμβριθής και σύνθετος στοχασμός πάνω στον παράφορο έρωτα και την ολέθρια απιστία.
Παντρεμένη με έναν Ισχυρό κυβερνητικό παράγοντα, η Άννα Καρένινα είναι μια ωραία γυναίκα που ερωτεύεται βαθιά έναν πλούσιο αξιωματικό του στρατού, τον κομψό κόμη Βρόνσκι. Προσπαθώντας απεγνωσμένα να βρει την αλήθεια και το νόημα στη ζωή της, αψηφά απερίσκεπτα τις συμβάσεις της ρωσικής κοινωνίας και εγκαταλείπει τον σύζυγο και τον γιό της για να ζήσει με τον εραστή της. Ο περίγυρος της την καταδικάζει και την εξοστρακίζει, και η ίδια παθαίνει συχνά κρίσεις ζήλιας που αποξενώνουν τον Βρόνσκι, με αποτέλεσμα να βουλιάζει σιγά σιγά σε μια αδιέξοδη κατάσταση.
Αντιστικτικά με αυτόν τον τραγικό έρωτα εκτυλίσσεται η Ιστορία του Κονσταντίν Λέβιν, ενός μελαγχολικού γαιοκτήμονα που ο Τολστόι τον έπλασε στο καλούπι του δικού του χαρακτήρα. Ενώ η Άννα αναζήτα την ευτυχία μέσα από τον έρωτα, ο Λέβιν ξεκινά τη δική του αναζήτηση για την πνευματική ολοκλήρωση μέσα από το γάμο, την οικογένεια και τη σκληρή δουλειά. Γύρω από αυτά τα δύο κομβικά νήματα της πλοκής υπάρχουν δεκάδες χαρακτήρες και οι ιστορίες τους, υφασμένες αριστοτεχνικά από τον Τολστόι στον ίδιο καμβά δημιουργείται έτσι ένα συγκλονιστικό πανόραμα της ρωσικής κοινωνίας του 19ου αιώνα.
H έκδοση συνοδεύεται από εικονογραφικό υλικό, διαφωτιστικές εισαγωγές και ένα επίμετρο με εργοβιογραφία και αποσπάσματα επιστολών και ημερολογίων του Τολστόι και συγχρόνων του που αφορούν το έργο, καθώς και σημειώσεις.
Κατά κοινή αναγνώριση το σπουδαιότερο μυθιστόρημα του 19ου αιώνα, η Άννα Καρένινα έχει θεωρηθεί η πνευματική αυτοβιογραφία του Τολστόι. Με φόντο την αυτοκρατορική Ρωσία, το βιβλίο είναι ένας εμβριθής και σύνθετος στοχασμός πάνω στον παράφορο έρωτα και την ολέθρια απιστία.
Παντρεμένη με έναν Ισχυρό κυβερνητικό παράγοντα, η Άννα Καρένινα είναι μια ωραία γυναίκα που ερωτεύεται βαθιά έναν πλούσιο αξιωματικό του στρατού, τον κομψό κόμη Βρόνσκι. Προσπαθώντας απεγνωσμένα να βρει την αλήθεια και το νόημα στη ζωή της, αψηφά απερίσκεπτα τις συμβάσεις της ρωσικής κοινωνίας και εγκαταλείπει τον σύζυγο και τον γιό της για να ζήσει με τον εραστή της. Ο περίγυρος της την καταδικάζει και την εξοστρακίζει, και η ίδια παθαίνει συχνά κρίσεις ζήλιας που αποξενώνουν τον Βρόνσκι, με αποτέλεσμα να βουλιάζει σιγά σιγά σε μια αδιέξοδη κατάσταση.
Αντιστικτικά με αυτόν τον τραγικό έρωτα εκτυλίσσεται η Ιστορία του Κονσταντίν Λέβιν, ενός μελαγχολικού γαιοκτήμονα που ο Τολστόι τον έπλασε στο καλούπι του δικού του χαρακτήρα. Ενώ η Άννα αναζήτα την ευτυχία μέσα από τον έρωτα, ο Λέβιν ξεκινά τη δική του αναζήτηση για την πνευματική ολοκλήρωση μέσα από το γάμο, την οικογένεια και τη σκληρή δουλειά. Γύρω από αυτά τα δύο κομβικά νήματα της πλοκής υπάρχουν δεκάδες χαρακτήρες και οι ιστορίες τους, υφασμένες αριστοτεχνικά από τον Τολστόι στον ίδιο καμβά δημιουργείται έτσι ένα συγκλονιστικό πανόραμα της ρωσικής κοινωνίας του 19ου αιώνα.
H έκδοση συνοδεύεται από εικονογραφικό υλικό, διαφωτιστικές εισαγωγές και ένα επίμετρο με εργοβιογραφία και αποσπάσματα επιστολών και ημερολογίων του Τολστόι και συγχρόνων του που αφορούν το έργο, καθώς και σημειώσεις.
11) "Το φάντασμα της όπερας"
Συγγραφέας: Leroux Gaston
Εκδότης: Εκδόσεις Παπαδόπουλος
Η νεαρή τραγουδίστρια της Όπερας Κριστίν Ντααέ ακούει μια φωνή που νομίζει ότι ανήκει στον "Άγγελο της Μουσικής" και την έστειλε ο πατέρας της από τους ουρανούς. Από τότε, όταν ανεβαίνει στη σκηνή για να τραγουδήσει, το κοινό μαγεύεται. Η νεαρή κοπέλα δεν ξέρει ότι αυτή η φωνή ανήκει στο φάντασμα που ζει στα υπόγεια της Όπερας. Το φάντασμα ερωτεύεται την Κριστίν και τη διεκδικεί από τον υποκόμη Ραούλ ντε Σανί... Πάθη, έρωτες, ζήλιες, φόνοι με σκηνικό τους χώρους της Όπερας, δηλαδή τον ίδιο τον τόπο των θαυμάτων και της φαντασμαγορίας. Είναι φανερό γιατί αυτό το μυθιστόρημα αγαπήθηκε τόσο πολύ και διαβάζεται χρόνια τώρα μέχρι σήμερα.
12) "Η κυρία με τις καμέλιες (Μεταίχμιο pocket)
Συγγραφέας: Dumas Alexandre
Εκδότης: Μεταίχμιο
Το μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Δουμά (υιού) εκδόθηκε πρώτη φορά το 1848 και λίγα χρόνια αργότερα διασκευάστηκε για το θέατρο. Ανέβηκε στη σκηνή το έτος 1852 γνωρίζοντας πολλή μεγάλη επιτυχία και εγκαινίασε τη θεατρική σταδιοδρομία του συγγραφέα του. Έμπνευση για την ηρωίδα του Δουμά, τη Μαργαρίτα Γκοτιέ, και την τραγική της ιστορία στάθηκε η Μαρί Ντιπλεσί, μία από τις διασημότερες εταίρες του Παρισιού, η οποία πέθανε το 1847 σε ηλικία μόλις είκοσι τριών ετών από φυματίωση, βουτηγμένη στα χρέη της πολυτελούς ζωής της. Ο ίδιος ο συγγραφέας είχε ερωτικές σχέσεις μαζί της τις οποίες όμως σύντομα διέκοψε.
Η ηρωίδα του Δουμά είναι σπαρακτική, αν και το παρελθόν της είναι αμαρτωλό, είναι διατεθειμένη να θυσιάσει τα πάντα για τον έρωτά της με τον Αρμάνδο, όμως η αγάπη τους θα συντριβεί στα βράχια των κοινωνικών συμβάσεων.
Η Κυρία με τις Καμέλιες ήταν πηγή έμπνευσης για την Τραβιάτα του Βέρντι, ενώ διασκευάστηκε για τον κινηματογράφο σε περισσότερες από είκοσι χώρες. Τον ρόλο της Μαργαρίτας Γκοτιέ ενσάρκωσαν στην οθόνη θρυλικές ηθοποιοί όπως η Σάρα Μπερνάρ και η Γκρέτα Γκάρμπο καθώς και πολλές άλλες. Η ερμηνεία της Γκάρμπο, αν και δεν τιμήθηκε με Όσκαρ, θεωρείται θρυλική, ενώ η ταινία του Τζορτζ Κιούκορ με τίτλο Camille συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τις καλύτερες αισθηματικές ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.
Η ηρωίδα του Δουμά είναι σπαρακτική, αν και το παρελθόν της είναι αμαρτωλό, είναι διατεθειμένη να θυσιάσει τα πάντα για τον έρωτά της με τον Αρμάνδο, όμως η αγάπη τους θα συντριβεί στα βράχια των κοινωνικών συμβάσεων.
Η Κυρία με τις Καμέλιες ήταν πηγή έμπνευσης για την Τραβιάτα του Βέρντι, ενώ διασκευάστηκε για τον κινηματογράφο σε περισσότερες από είκοσι χώρες. Τον ρόλο της Μαργαρίτας Γκοτιέ ενσάρκωσαν στην οθόνη θρυλικές ηθοποιοί όπως η Σάρα Μπερνάρ και η Γκρέτα Γκάρμπο καθώς και πολλές άλλες. Η ερμηνεία της Γκάρμπο, αν και δεν τιμήθηκε με Όσκαρ, θεωρείται θρυλική, ενώ η ταινία του Τζορτζ Κιούκορ με τίτλο Camille συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τις καλύτερες αισθηματικές ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.
13) "Μεγάλες προσδοκίες"
Συγγραφέας: Dickens Charles
Εκδότης: Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Χαίρεσαι που χωριζόμαστε πάλι, Εστέλα; Για μένα ο χωρισμός είναι επώδυνο πράγμα. Για μένα η ανάμνηση του τελευταίου μας χωρισμού ήταν πάντα πένθιμη και οδυνηρή".
"Όμως μου είχες πει", απάντησε η Εστέλα πολύ σοβαρά, ""ο Θεός να σ΄ευλογήσει, ο Θεός να σε συγχωρήσει!" Κι αφού μπόρεσες να μου το πεις τότε, δε θα διστάσεις να μου το ξαναπείς τώρα, τώρα που η δυστυχία υπήρξε ισχυρότερη από κάθε άλλη διδασκαλία και μ΄ έκανε να καταλάβω τι ήταν η καρδιά σου. Βασανίστηκα και υπέφερα, όμως -ελπίζω- ότι έγινα καλύτερος άνθρωπος. Δείξε την ίδια κατανόηση και καλοσύνη απέναντί μου όπως παλιά και πες μου πως είμαστε φίλοι".
"Είμαστε φίλοι", της είπα, σηκώθηκα κι έσκυψα από πάνω της καθώς σηκωνόταν από τον πάγκο.
"Και θα συνεχίσουμε να είμαστε φίλοι από μακριά", είπε η Εστέλα. Πήρα το χέρι της στο δικό μου κι απομακρυνθήκαμε από τα ερείπια. Κι όπως την πρώτη φορά που είχα φύγει από το σιδεράδικο πριν από πολλά χρόνια η πρωινή ομίχλη είχε διαλυθεί μπροστά στα μάτια μου, έτσι διαλυόταν τώρα και η βραδινή ομίχλη και σ΄ όλη την πλατιά έκταση, γεμάτη ήσυχο φως, που μου αποκαλυπτόταν, δεν έβλεπα τον ίσκιο ενός νέου χωρισμού από την Εστέλα.
"Όμως μου είχες πει", απάντησε η Εστέλα πολύ σοβαρά, ""ο Θεός να σ΄ευλογήσει, ο Θεός να σε συγχωρήσει!" Κι αφού μπόρεσες να μου το πεις τότε, δε θα διστάσεις να μου το ξαναπείς τώρα, τώρα που η δυστυχία υπήρξε ισχυρότερη από κάθε άλλη διδασκαλία και μ΄ έκανε να καταλάβω τι ήταν η καρδιά σου. Βασανίστηκα και υπέφερα, όμως -ελπίζω- ότι έγινα καλύτερος άνθρωπος. Δείξε την ίδια κατανόηση και καλοσύνη απέναντί μου όπως παλιά και πες μου πως είμαστε φίλοι".
"Είμαστε φίλοι", της είπα, σηκώθηκα κι έσκυψα από πάνω της καθώς σηκωνόταν από τον πάγκο.
"Και θα συνεχίσουμε να είμαστε φίλοι από μακριά", είπε η Εστέλα. Πήρα το χέρι της στο δικό μου κι απομακρυνθήκαμε από τα ερείπια. Κι όπως την πρώτη φορά που είχα φύγει από το σιδεράδικο πριν από πολλά χρόνια η πρωινή ομίχλη είχε διαλυθεί μπροστά στα μάτια μου, έτσι διαλυόταν τώρα και η βραδινή ομίχλη και σ΄ όλη την πλατιά έκταση, γεμάτη ήσυχο φως, που μου αποκαλυπτόταν, δεν έβλεπα τον ίσκιο ενός νέου χωρισμού από την Εστέλα.
14) "Τζέιν Έυρ"
Εκδότης: Σμίλη
Η Τζέην Έυρ της Σάρλοτ Μπροντέ αποτελεί ανεπανάληπτο επίτευγμα στην ιστορία της λογοτεχνίας. Είναι η "αυτοβιογραφία" μιας ορφανής κοπέλας, που αφηγείται την πορεία της ωρίμανσής της στις τραχιές συνθήκες της πρώιμης βικτωριανής Αγγλίας καθώς και τον αγώνα της να ζήσει μια ζωή πιο πλούσια και πιο πλατιά απ' αυτήν που της επιφυλάσσει η κοινωνία της. Όταν βιώνει έναν μεγάλο έρωτα, πιστεύει ότι τα βάσανά της τελειώνουν, αλλά τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα περίμενε. Η Σάρλοτ Μπροντέ παρουσιάζει αυτήν τη γεμάτη πάθος και ένταση ιστορία μ' έναν τρόπο εξαιρετικά άμεσο και βιωματικό, αναπαριστώντας ολοζώντανον εμπρός μας έναν θαυμαστό κόσμο αισθήσεων και συγκινήσεων, πετυχαίνει να υπερβεί τα όρια του απλού μελοδράματος και πλάθει ένα από τα συναρπαστικότερα, δημοφιλέστερα και αρτιότερα μυθιστορήματα που γράφτηκαν ποτέ. Η Τζέην Έυρ κυκλοφορεί σε νέα, πλήρη εμτάφραση από τις εκδόσεις Σμίλη. Συνοδεύεται από κατατοπιστικές σημειώσεις, σχόλια και κριτικές για το έργο και τη συγγραφέα καθώς και από εικόνες.
15) " Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας"
Συγγραφέας: ΜΑΚΚΑΛΛΟΟΥ ΚΟΛΛΗΝ
ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ", ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΤΗ. ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ασυνήθιστης οικογένειας, των Κλήρυ. Διαδραματίζεται στις αρχές του αιώνα μας. Ο Πάντυ Κλήρυ μεταναστεύει μαζί με τη γυναίκα του Φιόνα και τα επτά παιδιά τους. από τη Νέα Ζηλανδία στην Αυστραλία, στη Ντρόγκεντα, το απέραντο αγρόκτημα της δεσποτικής και άκληρης αδερφής του. Μισό αιώνα αργότερα η μοναδική εκπρόσωπος της τρίτης γενιάς της οικογένειας, Τζουστίν Ο' Νηλ, μια πετυχημένη ηθοποιός, αποφασίζει να χαράξει το δρόμο της μακριά από τις ρίζες της. Οι κεντρικοί χαρακτήρες αυτής της συναρπαστικής ιστορίας είναι η αδάμαστη Μέγκυ, η μοναδική θυγατέρα των Κλήρυ και ο μόνος άντρας που θ' αγαπήσει αληθινά στη ζωή της, ο εκθαμβωτικά ωραίος και φιλόδοξος ιερέας Ραλφ ντε Μπρικασσάρ.
Επιμέλεια άρθρου: Γιακουμή Καλλιόπη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου