
Βρήκαμε κάποα από αυτά τα βιβλία και σας τα παρουσιάζουμε...μερικά από αυτά, αν όχι όλα...θα σας εκπλήξουν...!!
Να μερικά παραδείγματα:
“Κάρυ”

Σε κατάσταση ένδειας ήταν η οικογένεια King, μετά από τις 30 επιστολές απόρριψης που είχε λάβει ο Stephen King για να εκδώσει το πρώτο του μυθιστόρημα. Απογοητεύτηκε και το πέταξε στα σκουπίδια, αλλά η γυναίκα του το έσωσε και τον πίεσε να ξαναπροσπαθήσει. Τελικά την επιτυχία του πρώτου του βιβλίου, ακολούθησαν πολλά πολλά άλλα.
Η Κάρυ Γουάιτ, μια αφελής ασήμαντη μαθήτρια γυμνασίου σε κωμόπολη του Μέιν, χωρίς φίλους και υπό την κυριαρχία της θρησκόληπτης μάνας της, καθημερινά υφίσταται τις λοιδορίες και την περιφρόνηση των συνομηλίκων της. Σιγά-σιγά ανακαλύπτει ότι έχει τηλεκινητικές ικανότητες, τις οποίες τελικά θα στρέψει ενάντια στους βασανιστές της.
Μολονότι ο Κινγκ χειρίζεται το υπερφυσικό στοιχείο με τη συνηθισμένη του άνεση και αυτοπεποίθηση, η δύναμη του "Κάρυ" έγκειται στην προσεκτική αφήγηση των μικρών τρόμων της επαρχίας: του bullying στο σχολείο, της θρησκοληψίας, της υποκρισίας των ενηλίκων, της εφηβικής σεξουαλικότητας...
Μολονότι ο Κινγκ χειρίζεται το υπερφυσικό στοιχείο με τη συνηθισμένη του άνεση και αυτοπεποίθηση, η δύναμη του "Κάρυ" έγκειται στην προσεκτική αφήγηση των μικρών τρόμων της επαρχίας: του bullying στο σχολείο, της θρησκοληψίας, της υποκρισίας των ενηλίκων, της εφηβικής σεξουαλικότητας...
ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΡΙΕΣ
Συγγραφέας ALCOTT LOUISA-MAY
Αυτό το βιβλίο απορρίφθηκε από πολλούς εκδοτικούς. Όταν εκδόθηκε τελικά, οι πωλήσεις στην αρχή ήταν πολύ χαμηλές μέχρι που έφθασε να γίνει κλασικό έργο και να μεταφερθεί στον κινηματογράφο.
Η Μεγκ, η Μπεθ, η Τζο και η Άμι, οι τέσσερις κόρες του δόκτορα Μαρτς, αγαπούν τρυφερά η μια την άλλη. Όμως, ακόμα και οι πιο αγαπημένες οικογένειες γνωρίζουν δύσκολες στιγμές: ο κ. Μαρτς έφυγε για τον πόλεμο και δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα στο σπίτι. Ίσως οι μικρές να μην πάρουν δώρα τα Χριστούγεννα. Ευτυχώς, έχουν μια χαριτωμένη μητέρα, που ξέρει να τις μαθαίνει ν’ ανακαλύπτουν την καλή πλευρά κάθε πράγματος. Και, σε λίγο, βρίσκουν κι ένα σύντροφο στα παιχνίδια τους, το γείτονά τους Λόρι Λόρενς. Αλλά, ξαφνικά, μένουν ολομόναχες. Ο πατέρας τους πέφτει άρρωστος βαριά κι η μητέρα τους πρέπει να πάει να του παρασταθεί. Οι μεγάλες περιπέτειες αρχίζουν... Η Μεγκ είναι λογική, η Τζο ζωηρή, ένα αληθινό «αγοροκόριτσο», η Μπεθ πολύ γλυκιά κι η Άμι ένα διαβολάκι, ίσως κάπως παραχαϊδεμένη. Καθεμιά τους γνωρίζει τις δοκιμασίες της εκείνο το χρόνο κι όταν έρχονται πια τα Χριστούγεννα, ο αναγνώστης έχει μάθει να γνωρίζει τις κόρες του δόκτορα Μαρτς και να τις αγαπάει...
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ
Δεκαέξι φορές απορρίφθηκε, μία φορά μάλιστα με τη δικαιολογία: “The girl doesn’t, it seems to me, have a special perception or feeling which would lift that book above the ‘curiosity’ level.”("Το κορίτσι δεν έχει, κατά τη γνώμη μου, ιδιαίτερη αντίληψη ή αίσθηση που θα άρει αυτό το βιβλίο πάνω από το επίπεδο της περιέργειας "). Τελικά ο κόσμος το λάτρεψε και το λατρεύει ακόμα. Έχει δημιουργηθεί μουσείο αφιερωμένο στην Άννα Φρανκ, ταινίες και ντοκιμαντέρ και το όνομά της είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο.
Η Άννα Φρανκ γεννήθηκε στις 12 Ιουνίου 1929 από Εβραιογερμανούς γονείς. Ήδη από τα παιδικά της χρόνια ένιωσε τη φρίκη της καταδίωξης των Εβραίων και τον τρόμο του κρυψίματος στον πόλεμο. Η οικογένειά της που είχε καταφύγει και κρυφτεί στην Ολλανδία ανακαλύφθηκε τον Αύγουστο του 1944 στο καταφύγιό της στο Άμστερνταμ και στάλθηκε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Τον Μάρτιο του 1945 η Άννα Φρανκ πέθανε στο στρατόπεδο Μπέργκεν-Μπέλσεν. Μετά τη σύλληψη της οικογένειας βρέθηκαν ανάμεσα σε εφημερίδες και βιβλία τα χαρτιά του ημερολογίου της μικρής Άννας, που έγραφε από τα 13 της χρόνια κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ολλανδία.
Ένα από τα πιο γνωστά βιβλία σε παιδιά και ενηλίκους των τελευταίων ετών, που έκανε πλούσια τη δημιουργό του, απορρίφθηκε 8 φορές, πριν η κόρη ενός εκδότη, διαβάσει το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου και να παρακαλέσει το μπαμπά της να της φέρει τη συνέχεια της ιστορίας.
Ο Χάρι Πότερ είναι ένα αξιαγάπητο μικρό αγόρι που η μοίρα του επιφυλάσσει μια ζωή διαφορετική από των άλλων παιδιών της ηλικίας του. Χάνει τους γονείς του και αναγκάζεται να μείνει με το θείο, τη θεία του και τον κακομαθημένο ξάδελφό του. Καθώς τα χρόνια περνούν και ο Χάρι συνεχίζει να υποφέρει κοντά στους συγγενείς του, λαμβάνει μια επιστολή, με την οποία τον καλούν να παρουσιαστεί στη Σχολή Χόγκουαρτς, μια σχολή αλλιώτικη από τις άλλες, σ' έναν κόσμο αλλιώτικο. Έτσι, αρχίζουν οι περιπέτειες του μικρού Χάρι. Μαζί του, παρακολουθούμε κι εμείς μαθήματα ασυνήθιστα, διασκεδαστικά παιχνίδια, πολύτιμες σχέσεις φιλίας και αλληλοϋποστήριξης, καθώς ο Χάρι προσπαθεί να προστατέψει τον κόσμο από τον κίνδυνο που τον απειλεί. Η Αγγλίδα συγγραφέας μάς χαρίζει ένα ευφάνταστο, ξεκαρδιστικό, απολαυστικό, αστείο, πρωτότυπο βιβλίο για όλες τις ηλικίες. Μεγάλοι και μικροί θα μαγευτούν από τις περιπέτειες του Χάρι Πότερ. Οι διάλογοι είναι έξυπνοι και διασκεδαστικοί, οι ήρωες κατεργάρηδες αλλά αξιαγάπητοι. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό βιβλίο που θα λατρέψουν όλοι οι αναγνώστες.
“Lolita”
Συγγραφέας Vladimir Nabokov
Ένα από τα γράμματα απόρριψης που πήρε για τη Λολίτα ο Nabokov, έλεγε: “It is overwhelmingly nauseating, even to an enlightened Freudian. To the public, it will be revolting. It will not sell, and will do immeasurable harm to a growing reputation… I recommend that it be buried under a stone for a thousand years.” ("Είναι συντριπτικά κακόηθες, ακόμη και σε έναν φωτισμένο φρουδία. Για το κοινό, θα είναι επαναστατική. Δεν θα πουλήσει και θα κάνει ανυπολόγιστη βλάβη σε μια αυξανόμενη φήμη ... Σας συνιστώ να θαφτεί κάτω από μια πέτρα για χίλια χρόνια").Τελικά η Λολίτα πούλησε πάνω από 50 εκατομμύρια αντίτυπα.
Το 1955, όταν εκδόθηκε για πρώτη φορά η Λολίτα, η αίσθηση που προκάλεσε ήταν τέτοια, ώστε καθιέρωσε τον Ναμπόκοφ ως έναν από τους πιο πρωτότυπους συγγραφείς του 20ού αιώνα.
Στην εισαγωγή του σ' αυτό το σύγχρονο κλασικό έργο ο Άλφρεντ Άππελ ο νεότερος χαρακτηρίζει τη Λολίτα ως "αναμφιβόλως το πλέον υπαινικτικό και γλωσσικά παιγνιώδες μυθιστόρημα μετά τον Οδυσσέα του Τζόυς". Η παρούσα υπομνηματισμένη έκδοση, αναθεωρημένη και εμπλουτισμένη εκδοχή της έκδοσης του 1970, αναλύει εμπεριστατωμένα τον κειμενικό πλούτο της Λολίτας, φωτίζοντας τις περίτεχνες λεκτικές υφάνσεις και δείχνοντας πώς συμβάλλουν στο γενικό "νόημα" του μυθιστορήματος.
Ο Άλφρεντ Άππελ ο νεότερος παρέχει επίσης νέες παρατηρήσεις σχετικά με την τεχνική του μυθιστορήματος, με τα παιχνίδια, τα λεκτικά σχήματα και τα καλολογικά στοιχεία, καθώς και μια απολαυστική βιογραφική βινιέτα του Ναμπόκοφ. Οι σημειώσεις ετοιμάστηκαν σε συνεργασία με τον ίδιο τον Ναμπόκοφ, ενώ νέες εικασίες σχετικά με τους λογοτεχνικούς υπαινιγμούς και τις αναφορές επιβεβαιώθηκαν από τον Ναμπόκοφ στα τελευταία χρόνια της ζωής του.
"Το έργο του καθηγητή Άππελ αποκαλύπτει πολλά... πάνω απ' όλα δείχνει ότι η Λολίτα είναι ένα από τα λίγα μοντέρνα έργα που επιδέχονται τέτοιον υπομνηματισμό... Από δω και πέρα, οι πάντες θα πρέπει να διαβάζουν τη Λολίτα σ' αυτή την έκδοση".
New Statesman & Society
Στην εισαγωγή του σ' αυτό το σύγχρονο κλασικό έργο ο Άλφρεντ Άππελ ο νεότερος χαρακτηρίζει τη Λολίτα ως "αναμφιβόλως το πλέον υπαινικτικό και γλωσσικά παιγνιώδες μυθιστόρημα μετά τον Οδυσσέα του Τζόυς". Η παρούσα υπομνηματισμένη έκδοση, αναθεωρημένη και εμπλουτισμένη εκδοχή της έκδοσης του 1970, αναλύει εμπεριστατωμένα τον κειμενικό πλούτο της Λολίτας, φωτίζοντας τις περίτεχνες λεκτικές υφάνσεις και δείχνοντας πώς συμβάλλουν στο γενικό "νόημα" του μυθιστορήματος.
Ο Άλφρεντ Άππελ ο νεότερος παρέχει επίσης νέες παρατηρήσεις σχετικά με την τεχνική του μυθιστορήματος, με τα παιχνίδια, τα λεκτικά σχήματα και τα καλολογικά στοιχεία, καθώς και μια απολαυστική βιογραφική βινιέτα του Ναμπόκοφ. Οι σημειώσεις ετοιμάστηκαν σε συνεργασία με τον ίδιο τον Ναμπόκοφ, ενώ νέες εικασίες σχετικά με τους λογοτεχνικούς υπαινιγμούς και τις αναφορές επιβεβαιώθηκαν από τον Ναμπόκοφ στα τελευταία χρόνια της ζωής του.
"Το έργο του καθηγητή Άππελ αποκαλύπτει πολλά... πάνω απ' όλα δείχνει ότι η Λολίτα είναι ένα από τα λίγα μοντέρνα έργα που επιδέχονται τέτοιον υπομνηματισμό... Από δω και πέρα, οι πάντες θα πρέπει να διαβάζουν τη Λολίτα σ' αυτή την έκδοση".
New Statesman & Society
“Η φάρμα των ζώων”
Τέσσερις φορές απορρίφθηκε το μυθιστόρημα του επικριτή του Στάλιν, Τζωρτζ Όργουελ, και μάλιστα ήταν ο T.S. Eliot που έγραψε σε μια από τις απορριπτικές επιστολές “We have no conviction that this is the right point of view from which to criticize the political situation at the current time.”(""Δεν έχουμε καμία πεποίθηση ότι αυτή είναι η σωστή άποψη από την οποία μπορούμε να επικρίνουμε την πολιτική κατάσταση στην παρούσα φάση").
Έχοντας ξεφορτωθεί τον άνθρωπο που ήταν αφεντικό τους, τα ζώα της φάρμας ελπίζουν να ζήσουν ελεύθερη ζωή, γεμάτη αφθονία. Όμως, μια έξυπνη κι αδίστακτη ελίτ ζώων καταλαμβάνει την εξουσία και τα άλλα ζώα αντιλαμβάνονται απελπισμένα ότι έχουν παγιδευτεί στους παλιούς τρόπους ζωής.
Η ανατριχιαστική ιστορία του Όργουελ - της προσδοκίας του ιδεαλισμού από την τυραννία και τη διαφθορά - εξακολουθεί και σήμερα να είναι επίκαιρη όπως όταν πρωτοεκδόθηκε στα 1945.
Ο μύθος ετούτος παραμένει η σημαντικότερη σάτιρα που έχουμε του πιο σκοτεινού προσώπου της σύγχρονης ιστορίας.
Malcolm Brandbury, Mail on Sunday
Η ανατριχιαστική ιστορία του Όργουελ - της προσδοκίας του ιδεαλισμού από την τυραννία και τη διαφθορά - εξακολουθεί και σήμερα να είναι επίκαιρη όπως όταν πρωτοεκδόθηκε στα 1945.
Ο μύθος ετούτος παραμένει η σημαντικότερη σάτιρα που έχουμε του πιο σκοτεινού προσώπου της σύγχρονης ιστορίας.
Malcolm Brandbury, Mail on Sunday
“Ο θαυμάσιος μάγος του Οζ”
Συγγραφέας L. Frank Baum
Σήμερα είναι ένας πασίγνωστος τίτλος. Πριν το 1900 όμως, ο συγγραφέας του είχε λάβει την απορριπτική επιστολή που τον πληροφορούσε πως ήταν: “Too radical of a departure from traditional juvenile literature.”("Πολύ ριζοσπαστική απόκλιση από την παραδοσιακή νεανική λογοτεχνία").
Σαράντα τεσσάρων χρόνων ήταν ο Φρανκ Μπάουμ όταν παρουσίασε τον "Θαυμάσιο Μάγο του Οζ". Είχε ζήσει κιόλας μιαν ανήσυχη ζωή: δημοσιογράφος, μάνατζερ σε μια αλυσίδα θεάτρων, θεατρικός συγγραφέας και ηθοποιός, εκδότης και διευθυντής εβδομαδιαίας εφημερίδας, πωλητής ειδών πορσελάνης και υαλικών, ιδρυτής σωματείου υαλοκαθαριστών στο Σικάγο και διευθυντής του επίσημου οργάνου τους, του "The Show Window".
Ο "Μάγος του Οζ", με την τεράστια επιτυχία του, τον έκανε ν' αφοσιωθεί στις φανταστικές του ιστορίες. Τα παιδιά της Αμερικής αγαπήσανε όσο κανένα άλλο παραμύθι το παραμύθι της Σμαραγδένιας πόλης, την Ντόροθυ, το σκύλο της τον Τοτό, το Σκιάχτρο, τον Τενεκεδένιο Ξυλοκόπο, το Δειλό Λιοντάρι, τον Μάγο του Οζ, τις Μάγισσες -Καλές και Κακές- τις Φτερωτές Μαϊμούδες.
Ο φίλος του Ουίλιαμ Ουάλας Ντένσλοου, γραφίστας σ' εφημερίδες του Σικάγο, έφτιαξε τα σχέδια. Αυτά τα σχέδια ταιριάξανε και βοηθήσανε τόσο το βιβλίο όσο ίσως εκείνα του Σερ Τζων Τένιελ στην Αλίκη του Λιούις Κάρολ. Αν και μετά γίνανε πάνω από είκοσοι εικονογραφήσεις του "Μάγου του Οζ", καμιά δεν ήταν ούτε τόσο επιτυχημένη, ούτε το ίδιο συγκινητική όσο αυτή του Ντένσλοου.
"Ο μάγος του Οζ" δεν είναι μόνο ένα μοντέρνο παραμύθι. Είναι ποίηση και φιλοσοφία, φαντασία και μελαγχολία, ηθική και απομυθοποίηση.
Ο "Μάγος του Οζ", με την τεράστια επιτυχία του, τον έκανε ν' αφοσιωθεί στις φανταστικές του ιστορίες. Τα παιδιά της Αμερικής αγαπήσανε όσο κανένα άλλο παραμύθι το παραμύθι της Σμαραγδένιας πόλης, την Ντόροθυ, το σκύλο της τον Τοτό, το Σκιάχτρο, τον Τενεκεδένιο Ξυλοκόπο, το Δειλό Λιοντάρι, τον Μάγο του Οζ, τις Μάγισσες -Καλές και Κακές- τις Φτερωτές Μαϊμούδες.
Ο φίλος του Ουίλιαμ Ουάλας Ντένσλοου, γραφίστας σ' εφημερίδες του Σικάγο, έφτιαξε τα σχέδια. Αυτά τα σχέδια ταιριάξανε και βοηθήσανε τόσο το βιβλίο όσο ίσως εκείνα του Σερ Τζων Τένιελ στην Αλίκη του Λιούις Κάρολ. Αν και μετά γίνανε πάνω από είκοσοι εικονογραφήσεις του "Μάγου του Οζ", καμιά δεν ήταν ούτε τόσο επιτυχημένη, ούτε το ίδιο συγκινητική όσο αυτή του Ντένσλοου.
"Ο μάγος του Οζ" δεν είναι μόνο ένα μοντέρνο παραμύθι. Είναι ποίηση και φιλοσοφία, φαντασία και μελαγχολία, ηθική και απομυθοποίηση.
“Μόμπι-Ντικ”
Του είχαν πει: “It is very long, and rather old-fashioned“("Είναι πολύ μακρύ και μάλλον παλιομοδίτικο"). Όταν τελικά εκδόθηκε, πούλησε μόνο 50 αντίτυπα, πριν ο συγγραφέας του πεθάνει το 1891. Σήμερα είναι μια από τις πιο γνωστές νουβέλες περιπέτειας.
"Για να γράψεις ένα μεγάλο βιβλίο, πρέπει να διαλέξεις ένα μεγάλο θέμα. [...] Αυτό που, άπαξ και το 'βρισκε κανείς, ξεκαθάριζαν και όλα τα υπόλοιπα" (Herman Melville).
Το αδιαμφισβήτητο αριστούργημα της αμερικανικής λογοτεχνίας στην πρώτη πλήρη ελληνική του μετάφραση.
Το αδιαμφισβήτητο αριστούργημα της αμερικανικής λογοτεχνίας στην πρώτη πλήρη ελληνική του μετάφραση.
Συγγραφέας C.S. Lewis
Τα πασίγνωστα πια βιβλία του C.S.Lewis, απορρίπτονταν για χρόνια από τους εκδοτικούς οίκους. Όταν τελικά εκδόθηκαν, μεταφράστηκαν σε 47 γλώσσες.
Καλωσήρθατε στη Νάρνια!
Το "Πίσω από την ντουλάπα" είναι ο πρώτος επίσημος έγχρωμος οδηγός στο "Χρονικό της Νάρνια", την κλασική σειρά λογοτεχνίας του φανταστικού του Κ. Σ. Λιούις.
Ο πολυτελής αυτός οδηγός είναι ιδανικός όχι μόνο για τους μυημένους φανατικούς αναγνώστες, αλλά και για "αρχάριους" και για όσους έχουν δει την ταινία "Το χρονικό της Νάρνια: Το λιοντάρι, η μάγισσα και η ντουλάπα".
Κάντε ένα συγκλονιστικό ταξίδι στα βιβλία που καθιερώθηκαν ως μέτρο σύγκρισης για κάθε μεταγενέστερο έργο λογοτεχνίας του φανταστικού.
Εδώ θα βρείτε όσα πρέπει να ξέρετε:
Μάθετε για τον Κ. Σ. Λιούις και τις μυθικές, μυθολογικές και ιστορικές πηγές της Νάρνια. Δείτε να ξεδιπλώνεται, βιβλίο το βιβλίο, η μεγαλειώδης ιστορία, ενώ ταξιδεύετε στα Νησιά της Μοναξιάς, διασχίζετε την Έρημο με το Φανοστάτη και στέκεστε στο Λόφο του Ασλάν. Ανακαλύψτε τη δύναμη και τη μαγεία που κρύβουν μέσα τους οι ήρωες. Παρακολουθήστε επικές μάχες μεταξύ του καλού και του κακού.
Με πλούσιο εικονογραφικό υλικό από την πρωτότυπη εικονογράφηση των βιβλίων, φωτογραφίες αρχείου και εικόνες από τη θεαματική ταινία, το ιδιαίτερα χρήσιμο αυτό βιβλίο μεταφέρει τους αναγνώστες πίσω απ' την ντουλάπα, στα βάθη μιας από τις σημαντικότερες κλασικές σειρές βιβλίων όλων των εποχών.
Το βιβλίο περιλαμβάνει φωτογραφίες από την ταινία "Το χρονικό της Νάρνια:
Το λιοντάρι, η μάγισσα και η ντουλάπα" των Walt Disney Pictures και Walden Media!
Το "Πίσω από την ντουλάπα" είναι ο πρώτος επίσημος έγχρωμος οδηγός στο "Χρονικό της Νάρνια", την κλασική σειρά λογοτεχνίας του φανταστικού του Κ. Σ. Λιούις.
Ο πολυτελής αυτός οδηγός είναι ιδανικός όχι μόνο για τους μυημένους φανατικούς αναγνώστες, αλλά και για "αρχάριους" και για όσους έχουν δει την ταινία "Το χρονικό της Νάρνια: Το λιοντάρι, η μάγισσα και η ντουλάπα".
Κάντε ένα συγκλονιστικό ταξίδι στα βιβλία που καθιερώθηκαν ως μέτρο σύγκρισης για κάθε μεταγενέστερο έργο λογοτεχνίας του φανταστικού.
Εδώ θα βρείτε όσα πρέπει να ξέρετε:
Μάθετε για τον Κ. Σ. Λιούις και τις μυθικές, μυθολογικές και ιστορικές πηγές της Νάρνια. Δείτε να ξεδιπλώνεται, βιβλίο το βιβλίο, η μεγαλειώδης ιστορία, ενώ ταξιδεύετε στα Νησιά της Μοναξιάς, διασχίζετε την Έρημο με το Φανοστάτη και στέκεστε στο Λόφο του Ασλάν. Ανακαλύψτε τη δύναμη και τη μαγεία που κρύβουν μέσα τους οι ήρωες. Παρακολουθήστε επικές μάχες μεταξύ του καλού και του κακού.
Με πλούσιο εικονογραφικό υλικό από την πρωτότυπη εικονογράφηση των βιβλίων, φωτογραφίες αρχείου και εικόνες από τη θεαματική ταινία, το ιδιαίτερα χρήσιμο αυτό βιβλίο μεταφέρει τους αναγνώστες πίσω απ' την ντουλάπα, στα βάθη μιας από τις σημαντικότερες κλασικές σειρές βιβλίων όλων των εποχών.
Το βιβλίο περιλαμβάνει φωτογραφίες από την ταινία "Το χρονικό της Νάρνια:
Το λιοντάρι, η μάγισσα και η ντουλάπα" των Walt Disney Pictures και Walden Media!
“Ο Άρχοντας των μυγών”
Η αλληγορική αυτή νουβέλα του 1954 απορρίφθηκε με τη δικαιολογία πως ήταν:“An absurd and uninteresting fantasy which was rubbish and dull.”("Μια παράλογη και αδιάφορη φαντασίωση που ήταν για τα σκουπίδια και θαμπό"). Από τότε ή ιστορία έχει μεταφερθεί πολλές φορές στον κινηματογράφο, αλλά έχει δραματοποιηθεί και σε συνέχειες στο ραδιόφωνο.
Ο "Άρχοντας των μυγών" έφερε στο λογοτεχνικό προσκήνιο τον ως τότε άγνωστο Γουίλιαμ Γκόλντινγκ. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στην Αγγλία το 1954 με την ένθερμη υποστήριξη του ποιητή Τ.Σ. Έλιοτ. Ωστόσο η μεγάλη επιτυχία ήρθε με την αμερικανική έκδοση του 1959, όταν το αλληγορικό μυθιστόρημα του Γκόλντινγκ έγινε για την αμερικανική νεολαία αντικείμενο λατρείας και, μολονότι επρόκειτο για έργο υψηλής λογοτεχνίας, οι θεαματικές πωλήσεις του το κατέταξαν στα μπεστ σέλερ.
Ο "Άρχοντας των μυγών" είναι ένα ειρωνικό σχόλιο στην ειδυλλιακή ατμόσφαιρα του "Κοραλλένιου νησιού" του σκωτσέζου μυθιστοριογράφου Ρ. Μ. Μπαλαντάιν (1825-1894).
Στην ιστορία αφηγείται ο Γκόλντινγκ, ένα αεροπλάνο, το οποίο μεταφέρει μακριά από τη Βρετανία λόγω πυρηνικού πολέμου μια μεγάλη ομάδα παιδιών, πέφτει σε κάποιο ακατοίκητο νησί. Όλοι οι ενήλικοι σκοτώνονται και τα παιδιά καλούνται να οργανώσουν την επιβίωσή τους. Τη διοίκηση της ομάδας αναλαμβάνουν τα μεγαλύτερα παιδιά που προσπαθούν να εφαρμόσουν όσα θυμούνται από τους κανόνες της πολιτισμένης κοινωνίας. Σιγά σιγά όμως η οργάνωση αρχίζει να χαλαρώνει. Ο προαιώνιος φόβος του Σατανά (του Άρχοντα των μυγών) πυροδοτεί το ένστικτο της επιθετικότητας. Η αρχικά δημοκρατική, ορθολογική και ηθική κοινωνία των παιδιών μετατρέπεται σε ένα άναρχο και άγριο ανθρώπινο συνονθύλευμα όπου οι αδύναμοι καταπιέζονται από τους δυνατούς, οι "άγιοι" θυσιάζονται και οι "κακοί" κυνηγούν μέχρι θανάτου τους εναπομείναντες "καλούς".
Κατά τον Γκόλντινγκ, ο πολιτισμός αμβλύνει τα άγρια ένστικτα των ανθρώπων αλλά δεν τα απαλείφει.
Ο "Άρχοντας των μυγών" είναι ένα ειρωνικό σχόλιο στην ειδυλλιακή ατμόσφαιρα του "Κοραλλένιου νησιού" του σκωτσέζου μυθιστοριογράφου Ρ. Μ. Μπαλαντάιν (1825-1894).
Στην ιστορία αφηγείται ο Γκόλντινγκ, ένα αεροπλάνο, το οποίο μεταφέρει μακριά από τη Βρετανία λόγω πυρηνικού πολέμου μια μεγάλη ομάδα παιδιών, πέφτει σε κάποιο ακατοίκητο νησί. Όλοι οι ενήλικοι σκοτώνονται και τα παιδιά καλούνται να οργανώσουν την επιβίωσή τους. Τη διοίκηση της ομάδας αναλαμβάνουν τα μεγαλύτερα παιδιά που προσπαθούν να εφαρμόσουν όσα θυμούνται από τους κανόνες της πολιτισμένης κοινωνίας. Σιγά σιγά όμως η οργάνωση αρχίζει να χαλαρώνει. Ο προαιώνιος φόβος του Σατανά (του Άρχοντα των μυγών) πυροδοτεί το ένστικτο της επιθετικότητας. Η αρχικά δημοκρατική, ορθολογική και ηθική κοινωνία των παιδιών μετατρέπεται σε ένα άναρχο και άγριο ανθρώπινο συνονθύλευμα όπου οι αδύναμοι καταπιέζονται από τους δυνατούς, οι "άγιοι" θυσιάζονται και οι "κακοί" κυνηγούν μέχρι θανάτου τους εναπομείναντες "καλούς".
Κατά τον Γκόλντινγκ, ο πολιτισμός αμβλύνει τα άγρια ένστικτα των ανθρώπων αλλά δεν τα απαλείφει.
“Η ζωή του Πι”
Το βιβλίο περιπέτειας που πρόσφατα έγινε και επιτυχημένη ταινία, είχε απορριφθεί πέντε φορές πριν τελικά βρει το δρόμο προς την έκδοσή του.
"Θα σου διηγηθώ μια ιστορία που θα σε κάνει να πιστέψεις στον Θεό".
Η ιστορία που ο ηλικιωμένος Ινδός διηγήθηκε στο συγγραφέα, είναι η απίστευτη ζωή του Πι Μολιτόρ Πατέλ, που έκανε το γύρο του κόσμου και βρίσκεται μέσα σε τούτο δω το βιβλίο.
Ο Πι και η οικογένειά του ζουν στην Ινδία και διατηρούν ένα ζωολογικό κήπο. Ο νεαρός Πι έχει δύο αγάπες: τα ζώα και το διάβασμα. Διαβάζει με πάθος ό,τι έχει σχέση με τον Ινδουισμό, το Χριστιανισμό και το Ισλάμ και, προς μεγάλη έκπληξη των γονιών του, αποδέχεται και πιστεύει και τις τρεις θρησκείες. Κάποτε η οικογένεια αποφασίζει να μεταναστεύσει στον Καναδά μαζί με τα ζώα. Όμως το πλοίο ναυαγεί, κι ο Πι βρίσκεται μόνος σε μια βάρκα μαζί με μιαν απίστευτη ομάδα: μια ζέβρα, μια ύαινα, έναν ουραγκοτάγκο και μια τεράστια βασιλική τίγρη της Βεγγάλης.
Ο Πι πρέπει τώρα να συνυπάρξει με ναυαγούς που δεν μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου. Με εξυπνάδα, με απίστευτο θάρρος και ανομολόγητο φόβο, αποδέχεται τη φύση του κάθε ζώου και αναπτύσσει μιαν άρρηκτη σχέση κυρίως με την τίγρη. Δεν είναι τυχαίο που αυτή έχει όνομα ανθρώπου: Ρίτσαρντ Πάρκερ.
Ο Γιαν Μαρτέλ μας δίνει ένα καταιγιστικό βιβλίο. Μια συγκλονιστική παραβολή για την πάλη ανάμεσα στην ψυχή και τη σάρκα. Συγκινητικό χωρίς μελοδραματισμούς, με χιούμορ ακόμη και στις πιο δραματικές του στιγμές, σε κάνει να σκεφτείς τους προσωπικούς σου Ρίτσαρντ Πάρκερ, τα δικά σου ναυάγια, και σε μαθαίνει πώς να επιβιώνεις.
Η ιστορία που ο ηλικιωμένος Ινδός διηγήθηκε στο συγγραφέα, είναι η απίστευτη ζωή του Πι Μολιτόρ Πατέλ, που έκανε το γύρο του κόσμου και βρίσκεται μέσα σε τούτο δω το βιβλίο.
Ο Πι και η οικογένειά του ζουν στην Ινδία και διατηρούν ένα ζωολογικό κήπο. Ο νεαρός Πι έχει δύο αγάπες: τα ζώα και το διάβασμα. Διαβάζει με πάθος ό,τι έχει σχέση με τον Ινδουισμό, το Χριστιανισμό και το Ισλάμ και, προς μεγάλη έκπληξη των γονιών του, αποδέχεται και πιστεύει και τις τρεις θρησκείες. Κάποτε η οικογένεια αποφασίζει να μεταναστεύσει στον Καναδά μαζί με τα ζώα. Όμως το πλοίο ναυαγεί, κι ο Πι βρίσκεται μόνος σε μια βάρκα μαζί με μιαν απίστευτη ομάδα: μια ζέβρα, μια ύαινα, έναν ουραγκοτάγκο και μια τεράστια βασιλική τίγρη της Βεγγάλης.
Ο Πι πρέπει τώρα να συνυπάρξει με ναυαγούς που δεν μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου. Με εξυπνάδα, με απίστευτο θάρρος και ανομολόγητο φόβο, αποδέχεται τη φύση του κάθε ζώου και αναπτύσσει μιαν άρρηκτη σχέση κυρίως με την τίγρη. Δεν είναι τυχαίο που αυτή έχει όνομα ανθρώπου: Ρίτσαρντ Πάρκερ.
Ο Γιαν Μαρτέλ μας δίνει ένα καταιγιστικό βιβλίο. Μια συγκλονιστική παραβολή για την πάλη ανάμεσα στην ψυχή και τη σάρκα. Συγκινητικό χωρίς μελοδραματισμούς, με χιούμορ ακόμη και στις πιο δραματικές του στιγμές, σε κάνει να σκεφτείς τους προσωπικούς σου Ρίτσαρντ Πάρκερ, τα δικά σου ναυάγια, και σε μαθαίνει πώς να επιβιώνεις.
“Tο ημερολόγιο”
Απορρίφθηκε 24 φορές προτού βρει εκδότη. Μόλις μία εβδομάδα μετά την έκδοσή του, πουλήθηκε στην Time Warner για 1 εκατομμύρια δολάρια.
Πόσα μπορεί ν’ αντέξει η αγάπη;
Ο Νόα Καλχούν έχει μόλις επιστρέψει στη γενέτειρά του ύστερα από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αποφασισμένος να πραγματοποιήσει το όνειρό του: να αναπαλαιώσει μια παλιά αγροικία και να ξαναβρεί την εσωτερική του γαλήνη κοντά στη φύση. Όμως τον νου του κατακλύζει η σκέψη ενός πανέμορφου κοριτσιού που ερωτεύθηκε πριν από δεκατέσσερα χρόνια, ενός κοριτσιού που αιχμαλώτισε την καρδιά του όπως καμιά άλλη.
Όταν όμως οι αναμνήσεις του παίρνουν σάρκα και οστά, όταν η Άλι εμφανίζεται αναπάντεχα μπροστά του, το πάθος που σιγόκαιγε μέσα τους παίρνει ξανά φωτιά. Υπάρχουν τόσα εμπόδια για να έχει η ιστορία τους ένα ευτυχισμένο τέλος, ωστόσο η μοναδική δύναμη που τους δίνει η αγάπη τους δεν τους επιτρέπει να εγκαταλείψουν το όνειρό τους.
Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τεράστια επιτυχία με πρωταγωνιστές τους Ράιαν Γκόσλινγκ και Ρέιτσελ Μπακανταμς.
Ο Νόα Καλχούν έχει μόλις επιστρέψει στη γενέτειρά του ύστερα από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αποφασισμένος να πραγματοποιήσει το όνειρό του: να αναπαλαιώσει μια παλιά αγροικία και να ξαναβρεί την εσωτερική του γαλήνη κοντά στη φύση. Όμως τον νου του κατακλύζει η σκέψη ενός πανέμορφου κοριτσιού που ερωτεύθηκε πριν από δεκατέσσερα χρόνια, ενός κοριτσιού που αιχμαλώτισε την καρδιά του όπως καμιά άλλη.
Όταν όμως οι αναμνήσεις του παίρνουν σάρκα και οστά, όταν η Άλι εμφανίζεται αναπάντεχα μπροστά του, το πάθος που σιγόκαιγε μέσα τους παίρνει ξανά φωτιά. Υπάρχουν τόσα εμπόδια για να έχει η ιστορία τους ένα ευτυχισμένο τέλος, ωστόσο η μοναδική δύναμη που τους δίνει η αγάπη τους δεν τους επιτρέπει να εγκαταλείψουν το όνειρό τους.
Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τεράστια επιτυχία με πρωταγωνιστές τους Ράιαν Γκόσλινγκ και Ρέιτσελ Μπακανταμς.
“ Ο μεγάλος Γκάτσμπυ ”
“An absurd story as romance, melodrama or record of New York high life”("Μια παράλογη ιστορία όπως το ρομαντισμό, το μελόδραμα ή το ρεκόρ της υψηλής ζωής της Νέας Υόρκης"), είχαν πει, απορρίπτοντάς το. Όταν όμως βρήκε εκδότη, δέχτηκε αρκετές καλές κριτικές, χωρίς όμως να ενθουσιάσουν τον συγγραφέα. Σήμερα θεωρείται ένα από τα κλασικά βιβλία και έχει μεταφερθεί 5 φορές στον κινηματογράφο.
Πρόκειται για σπουδαίο έργο, ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του 20ού αιώνα. Η αποδοχή του από την κριτική και το αναγνωστικό κοινό είναι σχεδόν ομόφωνη.
Ο Γκάτσμπυ ενσαρκώνει το Αμερικανικό Όνειρο, το ιδεώδες της προσωπικής επιτυχίας, της κοινωνικής και επαγγελματικής ανέλιξης και του πλούτου, σε συνθήκες ελευθερίας, ασχέτως καταγωγής, μόρφωσης, θρησκείας. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνεται και η ερωτική επιτυχία. Το Αμερικανικό Όνειρο έχει ατομιστική και υλιστική βάση, μολονότι κάποιες όψεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν ιδεαλιστικές. Ο Γκάτσμπυ εκπληρώνει το Αμερικανικό Όνειρο μέσα σε τρία μόνο χρόνια (Καλοκαίρι 1919-Καλοκαίρι 1922): γίνεται πάμπλουτος, αγοράζει μια μεγάλη έπαυλη με "γαλάζιους κήπους", έχει μπάτλερ, υπηρέτες και μια Ρολς-Ρόυς, διοργανώνει θρυλικά πάρτυ. Τα λεφτά τα έκανε ως λαθρέμπορος ποτών και έχει συναλλαγές με ανθρώπους του υποκόσμου, αλλά αυτό δεν αμαυρώνει καθόλου την υπόληψή του στα μάτια του αναγνώστη - αντιθέτως, προσθέτει στη γοητεία του.
Ωστόσο, εκείνο που πάνω απ' όλα τον καθιστά μεγάλο -μυθικό- ήρωα και παραδειγματικό εραστή για κάθε εποχή είναι ο έμμονος, ανυποχώρητος, απόλυτος, κατακτητικός, ρομαντικός έρωτάς του για την Νταίζυ, ένας έρωτας που είναι αμήχανα και ιδεαλιστικά εφηβικός και, ταυτόχρονα, δυναμικά και ακράδαντα ανδρικός. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Γκάτσμπυ αναδεικνύεται σε ηθικά ανώτερο χαρακτήρα από την Νταίζυ που αποδεικνύεται τελικά πως δεν είναι παρά μια "όμορφη χαζούλα" με μια ψιθυριστή ναζιάρικη φωνή, μια "φωνή γεμάτη λεφτά". Ο Γκάτσμπυ δεν έχει αυταπάτες, γνωρίζει καλά ότι η Νταίζυ υπολείπεται των ονείρων του - "όχι από δικό της λάθος, αλλά εξαιτίας της κολοσσιαίας δυναμικότητας της φαντασίωσής του που υπερέβαινε και την Νταίζυ, υπερέβαινε τα πάντα. Είχε ριχτεί σε αυτήν την ψευδαίσθηση με δημιουργικό πάθος, πλουτίζοντάς τη συνεχώς, στολίζοντάς τη με κάθε λαμπερό φτερό που έβρισκε στο δρόμο του. Δεν υπάρχει φωτιά ή παγωνιά που μπορεί να αντιμετρηθεί με αυτό που φωλιάζει στην άγρια καρδιά ενός άντρα".
Ο Γκάτσμπυ ενσαρκώνει το Αμερικανικό Όνειρο, το ιδεώδες της προσωπικής επιτυχίας, της κοινωνικής και επαγγελματικής ανέλιξης και του πλούτου, σε συνθήκες ελευθερίας, ασχέτως καταγωγής, μόρφωσης, θρησκείας. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνεται και η ερωτική επιτυχία. Το Αμερικανικό Όνειρο έχει ατομιστική και υλιστική βάση, μολονότι κάποιες όψεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν ιδεαλιστικές. Ο Γκάτσμπυ εκπληρώνει το Αμερικανικό Όνειρο μέσα σε τρία μόνο χρόνια (Καλοκαίρι 1919-Καλοκαίρι 1922): γίνεται πάμπλουτος, αγοράζει μια μεγάλη έπαυλη με "γαλάζιους κήπους", έχει μπάτλερ, υπηρέτες και μια Ρολς-Ρόυς, διοργανώνει θρυλικά πάρτυ. Τα λεφτά τα έκανε ως λαθρέμπορος ποτών και έχει συναλλαγές με ανθρώπους του υποκόσμου, αλλά αυτό δεν αμαυρώνει καθόλου την υπόληψή του στα μάτια του αναγνώστη - αντιθέτως, προσθέτει στη γοητεία του.
Ωστόσο, εκείνο που πάνω απ' όλα τον καθιστά μεγάλο -μυθικό- ήρωα και παραδειγματικό εραστή για κάθε εποχή είναι ο έμμονος, ανυποχώρητος, απόλυτος, κατακτητικός, ρομαντικός έρωτάς του για την Νταίζυ, ένας έρωτας που είναι αμήχανα και ιδεαλιστικά εφηβικός και, ταυτόχρονα, δυναμικά και ακράδαντα ανδρικός. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Γκάτσμπυ αναδεικνύεται σε ηθικά ανώτερο χαρακτήρα από την Νταίζυ που αποδεικνύεται τελικά πως δεν είναι παρά μια "όμορφη χαζούλα" με μια ψιθυριστή ναζιάρικη φωνή, μια "φωνή γεμάτη λεφτά". Ο Γκάτσμπυ δεν έχει αυταπάτες, γνωρίζει καλά ότι η Νταίζυ υπολείπεται των ονείρων του - "όχι από δικό της λάθος, αλλά εξαιτίας της κολοσσιαίας δυναμικότητας της φαντασίωσής του που υπερέβαινε και την Νταίζυ, υπερέβαινε τα πάντα. Είχε ριχτεί σε αυτήν την ψευδαίσθηση με δημιουργικό πάθος, πλουτίζοντάς τη συνεχώς, στολίζοντάς τη με κάθε λαμπερό φτερό που έβρισκε στο δρόμο του. Δεν υπάρχει φωτιά ή παγωνιά που μπορεί να αντιμετρηθεί με αυτό που φωλιάζει στην άγρια καρδιά ενός άντρα".
“Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον ”
Συγγραφέας Richard Bach
Οκτώ ολόκληρες φορές απορρίφθηκε “Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον”, με τη δικαιολογία πως μια ιστορία ειπωμένη από την πλευρά ενός γλάρου ήταν γελοία, πριν τελικά εκδοθεί. Πούλησε 40 εκατομμύρια αντίτυπα.
Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον, η πιο πολυσυζητημένη, γεμάτη έμπνευση ιστορία της εποχής μας, αφηγείται τη ζωή ενός πουλιού, που είναι αποφασισμένο να μην είναι συνηθισμένο. Αυτό το μοντέρνο κλασικό best seller, που έχει εκδοθεί με ένα όμορφο νέο εξώφυλλο και είναι η ιστορία ανθρώπων που θέλουν να ακολουθήσουν τα όνειρά τους, αλλά και να φτιάξουν τους δικούς τους κανόνες, έχει εμπνεύσει ανθρώπους ανά δεκαετίες.
«Οι πιο πολλοί γλάροι το μόνο που μπαίνουν στον κόπο να μάθουν είναι οι βασικές αρχές της πτήσης – δηλαδή πώς να πετούν για να φτάσουν από την ακροθαλασσιά στην τροφή τους και πάλι πίσω», γράφει ο συγγραφέας Richard Bach σε αυτή την αλληγορία για ένα μοναδικό πουλί που ονομάζεται Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον. «Γι’ αυτούς δεν έχει σημασία το πέταγμα, αλλά το φαγητό. Όμως για τούτον εδώ το γλάρο, μετρούσε πολύ περισσότερο η χαρά τού να πετάει». Το πέταγμα στην πραγματικότητα είναι η μεταφορά που κάνει την ιστορία αυτή υψηλού νοήματος. Αυτό το μοντέρνο κλασικό best seller είναι ένα παραμύθι για την αναζήτηση υψηλού νοήματος στη ζωή, ακόμη κι αν το σμήνος σου, η φυλή ή η γειτονιά σου βρίσκει τη φιλοδοξία σου απειλητική (κάποια στιγμή ο αγαπημένος μας γλάρος εξορίζεται από το ίδιο του το σμήνος).
Χωρίς να διακινδυνεύει το υψηλό του όραμα, ο Ιωνάθαν μαθαίνει τη σημασία της αγάπης και της ευγένειας και λαμβάνει την ύψιστη ανταμοιβή – την υπεροχή. Οι ονειρικές εικονογραφήσεις από τον Russell Munson είναι απλώς οι σωστές εικονογραφήσεις για αυτό το κλασικό έργο πνευματικότητας που έχει εμπνεύσει χιλιάδες αναγνώστες να ακολουθήσουν το δικό τους μονοπάτι στη ζωή και να εκπληρώσουν τον πραγματικό τους σκοπό.
Η νέα εμπλουτισμένη έκδοση ενός κλασικού βιβλίου με το τέταρτο μέρος του Γλάρου Ιωνάθαν που για χρόνια ο συγγραφέας κρατούσε σε ένα συρτάρι.
Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον: Ένας Χαλίλ Γκιμπράν με φτερά.
«Οι πιο πολλοί γλάροι το μόνο που μπαίνουν στον κόπο να μάθουν είναι οι βασικές αρχές της πτήσης – δηλαδή πώς να πετούν για να φτάσουν από την ακροθαλασσιά στην τροφή τους και πάλι πίσω», γράφει ο συγγραφέας Richard Bach σε αυτή την αλληγορία για ένα μοναδικό πουλί που ονομάζεται Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον. «Γι’ αυτούς δεν έχει σημασία το πέταγμα, αλλά το φαγητό. Όμως για τούτον εδώ το γλάρο, μετρούσε πολύ περισσότερο η χαρά τού να πετάει». Το πέταγμα στην πραγματικότητα είναι η μεταφορά που κάνει την ιστορία αυτή υψηλού νοήματος. Αυτό το μοντέρνο κλασικό best seller είναι ένα παραμύθι για την αναζήτηση υψηλού νοήματος στη ζωή, ακόμη κι αν το σμήνος σου, η φυλή ή η γειτονιά σου βρίσκει τη φιλοδοξία σου απειλητική (κάποια στιγμή ο αγαπημένος μας γλάρος εξορίζεται από το ίδιο του το σμήνος).
Χωρίς να διακινδυνεύει το υψηλό του όραμα, ο Ιωνάθαν μαθαίνει τη σημασία της αγάπης και της ευγένειας και λαμβάνει την ύψιστη ανταμοιβή – την υπεροχή. Οι ονειρικές εικονογραφήσεις από τον Russell Munson είναι απλώς οι σωστές εικονογραφήσεις για αυτό το κλασικό έργο πνευματικότητας που έχει εμπνεύσει χιλιάδες αναγνώστες να ακολουθήσουν το δικό τους μονοπάτι στη ζωή και να εκπληρώσουν τον πραγματικό τους σκοπό.
Η νέα εμπλουτισμένη έκδοση ενός κλασικού βιβλίου με το τέταρτο μέρος του Γλάρου Ιωνάθαν που για χρόνια ο συγγραφέας κρατούσε σε ένα συρτάρι.
Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον: Ένας Χαλίλ Γκιμπράν με φτερά.
"Οσα παίρνει ο άνεμος"
Τριάντα οκτώ φορές απορρίφθηκε, πριν τελικά εκδοθεί αυτό το βιβλίο, που τελικά κέρδισε το βραβείο Pulitzer το 1937. Μόλις 2 χρόνια αργότερα η ιστορία μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη και έγινε μία από τις πιο επιτυχημένες ταινίες στην ιστορία.
Το "Όσα παίρνει ο άνεμος", ένα από τα πιο πολυδιαβασμένα βιβλία της παγκόσμιας λογοτεχνίας, διακρίνεται για την ποιητική του νοσταλγία, την περιγραφική του χάρη και την υποβλητική του ατμόσφαιρα.
Η Μάργκαρετ Μίτσελ με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο πόλεμο σκιαγραφεί ανάγλυφα αθάνατους χαρακτήρες.
Η Σκάρλετ, γυναίκα κακομαθημένη και πεισματάρα, ζητά επίμονα σιγουριά, μη διστάζοντας να χρησιμοποιεί κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο, αναιρεί, ωστόσο τον εαυτό της λαχταρώντας να προσκολληθεί σε μια χιμαιρική αγάπη, να τα θυσιάσει όλα σε τούτη την αγάπη και στο πατρικό της χώμα.
Και ο Μπάτλερ είναι ίδιος με τη Σκάρλετ. Μα σαν άντρας εκδηλώνεται με ριψοκίνδυνο κυνισμό. Μέσα του το σκοτάδι παλεύει με το φως και στο τέλος το σκοτάδι διαλύεται.
Η Μάργκαρετ Μίτσελ με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο πόλεμο σκιαγραφεί ανάγλυφα αθάνατους χαρακτήρες.
Η Σκάρλετ, γυναίκα κακομαθημένη και πεισματάρα, ζητά επίμονα σιγουριά, μη διστάζοντας να χρησιμοποιεί κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο, αναιρεί, ωστόσο τον εαυτό της λαχταρώντας να προσκολληθεί σε μια χιμαιρική αγάπη, να τα θυσιάσει όλα σε τούτη την αγάπη και στο πατρικό της χώμα.
Και ο Μπάτλερ είναι ίδιος με τη Σκάρλετ. Μα σαν άντρας εκδηλώνεται με ριψοκίνδυνο κυνισμό. Μέσα του το σκοτάδι παλεύει με το φως και στο τέλος το σκοτάδι διαλύεται.
“H Μυστηριώδης Υπόθεση Στο Στάιλς”
Συγγραφέας Αγκάθα Κρίστι
Έκπληξη προκαλεί ότι και η μεγάλη κυρία του αστυνομικού, Dame Agatha Christie παιδεύτηκε 5 χρόνια(!) πριν καταφέρει να γίνει δεκτό το πρώτο της έργο με τον διάσημο Ηρακλή Πουαρώ, το “H Μυστηριώδης Υπόθεση Στο Στάιλς” (The Mysterious Affair At Styles).
“Χαραυγή”
Δυστυχώς (κατά την προσωπική μου γνώμη) η επιμονή ανταμείφθηκε και στην περίπτωση της Stephanie Meyer, της οποίας το “Twilight” βίωσε μόνο 8 απορρίψεις.
Το "Λυκόφως" προκάλεσε τη φαντασία...
Η "Νέα Σελήνη" έκανε τους αναγνώστες να διψάνε για περισσότερο...
Η "Έκλειψη" μετέτρεψε τη σειρά σε παγκόσμιο φαινόμενο. Και τώρα το βιβλίο που όλοι περιμένουν...
Η" Χαραυγή", το τελευταίο βιβλίο του Έπους του Λυκόφωτος, της Νο 1 παγκοσμίως σειράς βιβλίων, θα σας κόψει την ανάσα.
"Μη φοβάσαι", μουρμούρισα. "Είμαστε φτιαγμένοι για να είμαστε μαζί".
Απότομα με συγκλόνισε η αλήθεια των ίδιων μου των λέξεων. Αυτή η στιγμή ήταν τόσο τέλεια, τόσο σωστή, που δεν υπήρχε κανένας τρόπος να την αμφισβητήσει κανείς.
Τα χέρια του τυλίχτηκαν γύρω μου, κρατώντας με σφιχτά...
Ένιωθα λες και κάθε νεύρο στο σώμα μου ήταν ένα ζωντανό καλώδιο.
"Για πάντα", συμφώνησε.
Όταν αγαπάς αυτόν που σε σκοτώνει, δε σου μένουν επιλογές. Πώς να τρέξεις, πώς να παλέψεις, όταν κάνοντάς αυτό, βλάπτεις αυτόν που αγαπάς; Αν η ζωή σου ήταν το μόνο που είχες να δώσεις στο αγαπημένο σου πρόσωπο, πώς να μην την δώσεις;
Αν ήταν κάποιος που αγαπούσες αληθινά;
Ο αμετάκλητος έρωτας με ένα βρικόλακα είναι ταυτόχρονα φαντασίωση και εφιάλτης, συνυφασμένα μαζί σε μια πραγματικότητα που κορυφώνεται επικίνδυνα για την Μπέλλα Σουάν. Με το έντονο πάθος της για τον Έντουαρντ Κάλεν να την τραβάει προς την μια κατεύθυνση, και τη βαθιά της σύνδεση με το λυκάνθρωπο Τζέικομπ Μπλακ να την τραβάει από την άλλη, η Μπέλλα έχει αντέξει ένα θυελλώδη χρόνο πειρασμού, απώλειας και διαμάχης για να φτάσει στην τελική κρίσιμη καμπή. Η επερχόμενη επιλογή της μεταξύ του να γίνει μέλος του σκοτεινού, αλλά μαγευτικού κόσμου των αθανάτων ή να ακολουθήσει μια ανθρώπινη ζωή έχει γίνει η κλωστή από την οποία κρέμεται η μοίρα δύο φυλών.
Τώρα που η Μπέλλα έχει πάρει την απόφασή της, μια αναπάντεχη αλυσίδα πρωτοφανών γεγονότων πρόκειται να εκτυλιχθεί με ενδεχομένως ολέθριες και ανεξιχνίαστες συνέπειες. Τη στιγμή ακριβώς που τα ξεφτισμένα νήματα της ζωής της Μπέλλα -που τα ανακαλύψαμε πρώτα στο "Λυκόφως", για να σκορπιστούν και να σχιστούν στη "Νέα Σελήνη" και την "Έκλειψη"- φαίνονται έτοιμα να γιατρευτούν και να ενωθούν ξανά, θα μπορούσαν να καταστραφούν... για πάντα;
Ο εκπληκτικός επίλογος στο "Έπος του Λυκόφωτος", που περιμέναμε με κομμένη την ανάσα, η "Χαραυγή", ρίχνει φως στα μυστικά και τα μυστήρια αυτού του σαγηνευτικού, ρομαντικού, επικού μύθου που έχει μαγέψει εκατομμύρια αναγνώστες.
Η "Νέα Σελήνη" έκανε τους αναγνώστες να διψάνε για περισσότερο...
Η "Έκλειψη" μετέτρεψε τη σειρά σε παγκόσμιο φαινόμενο. Και τώρα το βιβλίο που όλοι περιμένουν...
Η" Χαραυγή", το τελευταίο βιβλίο του Έπους του Λυκόφωτος, της Νο 1 παγκοσμίως σειράς βιβλίων, θα σας κόψει την ανάσα.
"Μη φοβάσαι", μουρμούρισα. "Είμαστε φτιαγμένοι για να είμαστε μαζί".
Απότομα με συγκλόνισε η αλήθεια των ίδιων μου των λέξεων. Αυτή η στιγμή ήταν τόσο τέλεια, τόσο σωστή, που δεν υπήρχε κανένας τρόπος να την αμφισβητήσει κανείς.
Τα χέρια του τυλίχτηκαν γύρω μου, κρατώντας με σφιχτά...
Ένιωθα λες και κάθε νεύρο στο σώμα μου ήταν ένα ζωντανό καλώδιο.
"Για πάντα", συμφώνησε.
Όταν αγαπάς αυτόν που σε σκοτώνει, δε σου μένουν επιλογές. Πώς να τρέξεις, πώς να παλέψεις, όταν κάνοντάς αυτό, βλάπτεις αυτόν που αγαπάς; Αν η ζωή σου ήταν το μόνο που είχες να δώσεις στο αγαπημένο σου πρόσωπο, πώς να μην την δώσεις;
Αν ήταν κάποιος που αγαπούσες αληθινά;
Ο αμετάκλητος έρωτας με ένα βρικόλακα είναι ταυτόχρονα φαντασίωση και εφιάλτης, συνυφασμένα μαζί σε μια πραγματικότητα που κορυφώνεται επικίνδυνα για την Μπέλλα Σουάν. Με το έντονο πάθος της για τον Έντουαρντ Κάλεν να την τραβάει προς την μια κατεύθυνση, και τη βαθιά της σύνδεση με το λυκάνθρωπο Τζέικομπ Μπλακ να την τραβάει από την άλλη, η Μπέλλα έχει αντέξει ένα θυελλώδη χρόνο πειρασμού, απώλειας και διαμάχης για να φτάσει στην τελική κρίσιμη καμπή. Η επερχόμενη επιλογή της μεταξύ του να γίνει μέλος του σκοτεινού, αλλά μαγευτικού κόσμου των αθανάτων ή να ακολουθήσει μια ανθρώπινη ζωή έχει γίνει η κλωστή από την οποία κρέμεται η μοίρα δύο φυλών.
Τώρα που η Μπέλλα έχει πάρει την απόφασή της, μια αναπάντεχη αλυσίδα πρωτοφανών γεγονότων πρόκειται να εκτυλιχθεί με ενδεχομένως ολέθριες και ανεξιχνίαστες συνέπειες. Τη στιγμή ακριβώς που τα ξεφτισμένα νήματα της ζωής της Μπέλλα -που τα ανακαλύψαμε πρώτα στο "Λυκόφως", για να σκορπιστούν και να σχιστούν στη "Νέα Σελήνη" και την "Έκλειψη"- φαίνονται έτοιμα να γιατρευτούν και να ενωθούν ξανά, θα μπορούσαν να καταστραφούν... για πάντα;
Ο εκπληκτικός επίλογος στο "Έπος του Λυκόφωτος", που περιμέναμε με κομμένη την ανάσα, η "Χαραυγή", ρίχνει φως στα μυστικά και τα μυστήρια αυτού του σαγηνευτικού, ρομαντικού, επικού μύθου που έχει μαγέψει εκατομμύρια αναγνώστες.
“Κώδικα Ντα Βίντσι”
Συγγραφέας Dan Brown
Πιο τυχερός ήταν ο Dan Brown με τον “Κώδικα Ντα Βίντσι” που απορρίφθηκε μόνο από έναν εκδότη.
ΑΝ ΠΕΘΑΝΩ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΘΑ ΧΑΘΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ… ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΩ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ Ο καθηγητής Ρόμπερτ Λάνγκντον δέχεται ένα νυχτερινό τηλεφώνημα ενώ βρίσκεται στη Γαλλία για δουλειές: ο έφορος του Λούβρου έχει δολοφονηθεί άγρια μέσα στο μουσείο. Δίπλα στο πτώμα, η αστυνομία έχει βρει μια σειρά από γρίφους και χρειάζεται τη βοήθεια του Λάνγκντον για να τους λύσει. Όταν ο Λάνγκντον και μια Γαλλίδα αποκρυπτογράφος, η Σοφί Νεβέ, προσπαθούν να ξεδιαλύνουν το μυστήριο, βρίσκονται μπροστά σε κάποια στοιχεία που τους οδηγούν στα έργα του διάσημου καλλιτέχνη Λεονάρντο ντα Βίντσι. Καθώς τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν στη θέση τους, οι δυο τους έρχονται αντιμέτωποι με μια απίστευτη ιστορική αλήθεια που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα…
“Φράνκενσταιν”.
Η Mary Shelley κατάφερε αρχικά να βρει εκδότη μόνο “δοκιμαστικά” για τον “Φράνκενσταιν”.
«Ήταν μία μετά τα μεσάνυχτα, η βροχή σφυροκοπούσε πένθιμα τα τζάμια και το κερί μου κόντευε να λιώσει, όταν ξαφνικά, μες στο τρεμάμενο φως, είδα το θαμπό κίτρινο μάτι του πλάσματος ν' ανοίγει. Το πλάσμα βαριανάσαινε και το σώμα του συσπάστηκε».
Ο αναγνώστης γίνεται εξερευνητής. Η λογοτεχνία γίνεται ανακάλυψη. Οι σπουδαιότεροι συγγραφείς, οι πιο όμορφες ιστορίες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ανακαλύψτε ξανά τα «Αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας». Ταυτόχρονα, γνωρίστε την εποχή στην οποία γράφτηκαν, με τα σχόλια και την πλούσια εικονογράφηση που συνοδεύουν το πλήρες κείμενο του πρωτοτύπου.
Η φαντασία ενός σπουδαίου εικονογράφου: Ο Philippe Munch μετέτρεψε σε εικόνες την τραγική μοίρα του ιδιοφυούς Βίκτορ Φρανκενστάιν και του δημιουργήματός του. Μια σπουδαία καινοτομία: το γνήσιο εικονογραφικό υλικό και οι συνοδευτικές λεζάντες προσδίδουν στον Φρανκενστάιν αξία ντοκουμέντου. Μια πρωτότυπη προσέγγιση, μια αξεπέραστη περιπέτεια.
Ο αναγνώστης γίνεται εξερευνητής. Η λογοτεχνία γίνεται ανακάλυψη. Οι σπουδαιότεροι συγγραφείς, οι πιο όμορφες ιστορίες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ανακαλύψτε ξανά τα «Αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας». Ταυτόχρονα, γνωρίστε την εποχή στην οποία γράφτηκαν, με τα σχόλια και την πλούσια εικονογράφηση που συνοδεύουν το πλήρες κείμενο του πρωτοτύπου.
Η φαντασία ενός σπουδαίου εικονογράφου: Ο Philippe Munch μετέτρεψε σε εικόνες την τραγική μοίρα του ιδιοφυούς Βίκτορ Φρανκενστάιν και του δημιουργήματός του. Μια σπουδαία καινοτομία: το γνήσιο εικονογραφικό υλικό και οι συνοδευτικές λεζάντες προσδίδουν στον Φρανκενστάιν αξία ντοκουμέντου. Μια πρωτότυπη προσέγγιση, μια αξεπέραστη περιπέτεια.
“Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλυ”.
Συγγραφέας D.H. Lawrence
Ακόμα χειρότερα ο D.H. Lawrence αναγκάστηκε να καταφύγει στην Ιταλία, καθώς κανείς εκδότης στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ (όπου και ήταν απαγορευμένο για 30 χρόνια) δεν ήθελε να εκδώσει το “Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλυ”.
Το γνωστό, πολυσυζητημένο (και απαγορευμένο για χρόνια) αριστούργημα, η ερωτική ιστορία μιας αριστοκράτισσας της Κόνι Τσάτερλι και ενός άντρα της εργατικής τάξης, του δασοφύλακα Μέλορς. Το βιβλίο είναι μια τολμηρή διερεύνηση του σεξουαλικού πάθους ως του μόνου ζωτικού και αληθινού στοιχείου της ζωής, μια πολύ διεισδυτική αποτύπωση της γυναικείας ιδιοσυγκρασίας. Υπάρχουν τολμηρές περιγραφές (αισθητικά υπέροχες) αλλά το σημαντικότερο είναι η αναζήτηση της πληρότητας, που μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενότητα σώματος και πνεύματος. Κριτική στη "ζωή του πνεύματος" την οριστικά αποκομμένη από τη σάρκα (την οποία ενσαρκώνει ο ανάπηρος σύζυγος της Κόνι), ύμνος στη χαρά της σεξουαλικής ολοκλήρωσης.
"Απέμεινε τελείως ακίνητη, σαν να ήταν βυθισμένη στον ύπνο, σαν να ήταν βυθισμένη σε όνειρο. Ύστερα τη διαπέρασε ένα ρίγος καθώς ένιωσε το χέρι του να την ψηλαφίζει απαλά, μα παρ' όλα αυτά με έναν τρόπο παράξενο κι επίμονα αδέξιο, μέσα απ' τα ρούχα της. Της έβγαλε το λεπτό μεταξένιο φόρεμα της, αργά, προσεκτικά, μέχρι που το κατέβασε τελείως και το τράβηξε από τα πόδια της. Έπειτα τρέμοντας από ανείπωτη ηδονή άγγιξε τη ζεστή κι απαλή σάρκα της, ακουμπώντας σε μια στιγμή τα χείλη του στον αφαλό της για να τον φιλήσει. Χωρίς να μπορεί ν' αντισταθεί μπήκε μέσα της αμέσως, για να βρει τη γαλήνη στο τρυφερό, ακίνητο κορμί της. Ήταν η στιγμή της πιο πλέριας γαλήνης γι' αυτόν, η στιγμή που έμπαινε στο σώμα της γυναίκας."
"Απέμεινε τελείως ακίνητη, σαν να ήταν βυθισμένη στον ύπνο, σαν να ήταν βυθισμένη σε όνειρο. Ύστερα τη διαπέρασε ένα ρίγος καθώς ένιωσε το χέρι του να την ψηλαφίζει απαλά, μα παρ' όλα αυτά με έναν τρόπο παράξενο κι επίμονα αδέξιο, μέσα απ' τα ρούχα της. Της έβγαλε το λεπτό μεταξένιο φόρεμα της, αργά, προσεκτικά, μέχρι που το κατέβασε τελείως και το τράβηξε από τα πόδια της. Έπειτα τρέμοντας από ανείπωτη ηδονή άγγιξε τη ζεστή κι απαλή σάρκα της, ακουμπώντας σε μια στιγμή τα χείλη του στον αφαλό της για να τον φιλήσει. Χωρίς να μπορεί ν' αντισταθεί μπήκε μέσα της αμέσως, για να βρει τη γαλήνη στο τρυφερό, ακίνητο κορμί της. Ήταν η στιγμή της πιο πλέριας γαλήνης γι' αυτόν, η στιγμή που έμπαινε στο σώμα της γυναίκας."
Επιμέλεια άρθρου: Καλλιόπη Γιακουμή
Πηγές: βιβλιονέτ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου