'Nουάρ' διαδρομές: Aνακαλύπτοντας τους
Λογοτεχνίας
από τον Tim Orfanos.
18. 'Η τελευταία νύχτα στο Τρέμορ Μπίτς'
18. 'Η τελευταία νύχτα στο Τρέμορ Μπίτς'
Mikel Santiago (2014-2015)
Εκδόσεις Ψυχογίος
Υπόθεση: Ο Πίτερ Χάρπερ είναι ένας διάσημος συνθέτης σάουντρακ, που μετά από ένα τραυματικό διαζύγιο καταφεύγει σε μια απόμερη γωνιά του κόσμου, κάπου στις ακτές της Ιρλανδίας, προκειμένου να ξαναβρεί τη χαμένη του έμπνευση. Το σπίτι στο Τρέμορ Μπιτς, απομονωμένο σε μια τεράστια και μοναχική παραλία, φαίνεται ο καταλληλότερος τόπος για να το πετύχει αυτό που θέλει. Όλα φαντάζουν ιδανικά... μέχρι που φτάνει η νύχτα της μεγάλης καταιγίδας (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου).
Σύντομη κριτική:
Eδώ η Δημοτική Βιβλιοθήκη έκανε πέρσι το καλοκαίρι το θαύμα της
!
Υπόθεση: Ο Πίτερ Χάρπερ είναι ένας διάσημος συνθέτης σάουντρακ, που μετά από ένα τραυματικό διαζύγιο καταφεύγει σε μια απόμερη γωνιά του κόσμου, κάπου στις ακτές της Ιρλανδίας, προκειμένου να ξαναβρεί τη χαμένη του έμπνευση. Το σπίτι στο Τρέμορ Μπιτς, απομονωμένο σε μια τεράστια και μοναχική παραλία, φαίνεται ο καταλληλότερος τόπος για να το πετύχει αυτό που θέλει. Όλα φαντάζουν ιδανικά... μέχρι που φτάνει η νύχτα της μεγάλης καταιγίδας (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου).
Σύντομη κριτική:
Eδώ η Δημοτική Βιβλιοθήκη έκανε πέρσι το καλοκαίρι το θαύμα της

Μπορεί να μην είναι αριστούργημα (2015), ωστόσο είναι από τα πιο πρωτότυπα και ενδιαφέροντα αστυνομικά μυθιστορήματα με έντονα στοιχεία παραψυχολογικού θρίλερ, το οποίο
χτίζεται μέσα σε μια χιτσκοκική καταδιωκτική ατμόσφαιρα.
Ο Σαντιάγο καταφέρνει από τις πρώτες σελίδες να σε καθηλώσει με την υπαινικτική γραφή του, και την περιγραφή νυχτερινών τοπίων που 'σκίζονται' από φονικούς κεραυνούς. Η απομόνωση του συγγραφέα στο Τρέμορ Μπίτς λειτουργεί καί σαν πορεία προς την αυτογνωσία, αλλά καί σαν αναμέτρηση με τον εαυτό του. Από την μέση και μετά, οι οικογενειακοί δεσμοί δυναμώνουν με τέτοιο τρόπο που σχεδόν λειτουργούν λυτρωτικά στο τέλος.
Σε όλο σχεδόν το πρώτο μέρος και στο μισό δεύτερο, υπάρχει μία αίσθηση και υποψία θανάτου που δεν ξέρεις πού ή πότε θα επαληθευτεί. Ο αναγνώστης είναι σε διαρκή επιφυλακή μέχρι να εκδηλωθεί το 'πνεύμα του κακού'.
Προσωπικά, μου θύμισε σε κάποια σημεία η ιστορία, το βιβλίο όπου βασίστηκε η ταινία 'Αδέσποτα σκυλιά' με τον Ντάστιν Χόφμαν (1971) - ειδικά στην αγχωτική ατμόσφαιρα που υπάρχει, και στην πάλη μεταξύ του 'καλού και του κακού'.
Υ.Γ.: Σημαντικό στοιχείο για τον αναγνώστη με το οποίο παίζει ο Σαντιάγο είναι το γεγονός ότι μέχρι τουλάχιστον τη μέση, δεν μπορείς να καταλάβεις σίγουρα αν ο κεντρικός ήρωας (ο διάσημος μουσικοσυνθέτης) έχει παραισθήσεις ή κάποια ενορατική δύναμη.
Βαθμολογία: 4/5 ή 8/10.
χτίζεται μέσα σε μια χιτσκοκική καταδιωκτική ατμόσφαιρα.
Ο Σαντιάγο καταφέρνει από τις πρώτες σελίδες να σε καθηλώσει με την υπαινικτική γραφή του, και την περιγραφή νυχτερινών τοπίων που 'σκίζονται' από φονικούς κεραυνούς. Η απομόνωση του συγγραφέα στο Τρέμορ Μπίτς λειτουργεί καί σαν πορεία προς την αυτογνωσία, αλλά καί σαν αναμέτρηση με τον εαυτό του. Από την μέση και μετά, οι οικογενειακοί δεσμοί δυναμώνουν με τέτοιο τρόπο που σχεδόν λειτουργούν λυτρωτικά στο τέλος.
Σε όλο σχεδόν το πρώτο μέρος και στο μισό δεύτερο, υπάρχει μία αίσθηση και υποψία θανάτου που δεν ξέρεις πού ή πότε θα επαληθευτεί. Ο αναγνώστης είναι σε διαρκή επιφυλακή μέχρι να εκδηλωθεί το 'πνεύμα του κακού'.
Προσωπικά, μου θύμισε σε κάποια σημεία η ιστορία, το βιβλίο όπου βασίστηκε η ταινία 'Αδέσποτα σκυλιά' με τον Ντάστιν Χόφμαν (1971) - ειδικά στην αγχωτική ατμόσφαιρα που υπάρχει, και στην πάλη μεταξύ του 'καλού και του κακού'.
Υ.Γ.: Σημαντικό στοιχείο για τον αναγνώστη με το οποίο παίζει ο Σαντιάγο είναι το γεγονός ότι μέχρι τουλάχιστον τη μέση, δεν μπορείς να καταλάβεις σίγουρα αν ο κεντρικός ήρωας (ο διάσημος μουσικοσυνθέτης) έχει παραισθήσεις ή κάποια ενορατική δύναμη.
Βαθμολογία: 4/5 ή 8/10.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου