Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2018

"ΠΟΛΗ ΣΤΟ ΦΩΣ" της Ευτυχίας Γιαννάκη , γράφει η Καλλιόπη Γιακουμή

Η άποψη της Καλλιόπης Γιακουμή για το βιβλίο 

"ΠΟΛΗ ΣΤΟ ΦΩΣ"

Συγγραφέας Ευτυχία Γιαννάκη
Εκδόσεις Ίκαρος



Το μυθιστόρημα "Πόλη στο φως" είναι το πρώτο βιβλίο της Ευτυχίας Γιαννάκη που διάβασα, μα όταν το τελείωσα υποσχέθηκα νοερά στον εαυτό μου, πως δεν θα του στερήσω τη χαρά της ανάγνωσης και άλλων βιβλίων της.
Εδώ θα πρέπει να σας τονίσω πως αν και δεν διάβασα τα προηγούμενα βιβλία της τριλογίας, δεν δυσκολεύτηκα καθόλου να παρακολουθήσω την ιστορία και να μπω στο κλίμα της.   
Το "Πόλη στο φως" λοιπόν, είναι το τρίτο μέρος της τριλογίας, της Ευτυχίας Γιαννάκη που τιτλοφορείται ως  "Η τριλογία της Αθήνας". Προηγήθηκαν τα βιβλία "Στο πίσω κάθισμα", που εκδόθηκε το 2016 πάλι από τις εκδόσεις Ίκαρος, το οποίο κέρδισε το βραβείο Public του 2017 για το καλύτερο ελληνικό μυθιστόρημα της χρονιάς, σύμφωνα με τις ψήφους του κοινού και αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας και το 2017 κυκλοφόρησε το δεύτερο μέρος, το βιβλίο "Αλκυονίδες μέρες".
Αυτή η τριλογία λοιπόν, φέρει αυτόν τον τίτλο όχι τυχαία, καθώς μας ξεναγεί στα σκοτεινά μονοπάτια στης Αθήνας και δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε η πόλη, το φως και το σκοτάδι της.
Με το βιβλίο "Πόλη στο φως" λοιπόν ολοκληρώνεται το ταξίδι της περιπλάνησης μας στους σκοτεινούς και γεμάτους αμαρτωλά και επικίνδυνα μυστικά, δρόμους της  πρωτεύουσας.
Είμαστε στην Αθήνα του 2014, ο αστυνόμος Χάρης Κόκκινος, κεντρικός ήρωας της τριλογίας, και η ομάδα του, αναλαμβάνουν να ρίξουν φως στην υπόθεση μιας αποτρόπαιας δολοφονίας.
Μια έγκυος γυναίκα, με καριέρα μοντέλου, κατακρεουργείται στην μονοκατοικία της στο Καβούρι. Σαν υπόθεση δείχνει εύκολη. Οι έρευνες της Αστυνομίας στρέφονται προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις και υπάρχει μάλιστα και ένας ύποπτος. Ένας άντρας που βρέθηκε στο λάθος μέρος, την λάθος ώρα..Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο εύκολα όσο δείχνουν γιατί πίσω από αυτή την υπόθεση κρύβονται πολλά σκοτεινά μυστικά. Οι έρευνες του αστυνόμου Χάρη Κόκκινου και της ομάδας του, οδηγούνται σε αδιέξοδο καθώς έρχονται αντιμέτωποι με προσδοκίες που διαψεύστηκαν. Η προσοχή τους στρέφεται πια σε κάτι πολύ πιο διεφθαρμένο και επικίνδυνο, πολύ πιο σκοτεινό που έχει να κάνει με κυκλώματα ντόπινγκ στον αθλητισμό κι έναν κύκλο βίας που ξεκινάει από τη Σερβία το 1995 για να καταλήξει στην Αθήνα το 2014.
Όλη αυτή η ιστορία λοιπόν, η έρευνα αυτής της υπόθεσης, ακολουθεί παράλληλη πορεία με την ιστορία του προσωπικού δράματος του αστυνόμου. Ο γιος του ο Νίκος, κατηγορείται για βιασμό ανηλίκου. Η δίκη του ξεκινάει την επομένη του φόνου στο Καβούρι και τη σκέψη του Χάρη Κόκκινου μονοπωλεί αυτή η δίκη και η έκβαση της. Μια δίκη που ακόμα και ο ίδιος μέσα του, φαίνεται να πιστεύει πως έχει ήδη προχωρήσει σε καταδικαστέα απόφαση για τον Νίκο. Πριν ακόμα αυτός οδηγηθεί στο εδώλιο και απολογηθεί, η κοινή γνώμη, τα "σικέ" φέρεσθε και  φαίνεσθε, τα Μ.Μ.Ε, η δικαιοσύνη που δεν κρατάει πάντα σταθερή και ίση για όλους τη ζυγαριά της, έχουν ήδη αποφασίσει και κρίνει. Η ετυμηγορία είναι  "ένοχος" και αυτό έχει συνθλίψει τον Χάρη Κόκκινο.
Ποιος είναι όμως ο Χάρης Κόκκινος;  Είναι ο επικεφαλής του τμήματος Εγκλημάτων κατά της Ζωής, άψογος και αποτελεσματικός στη δουλειά του. Σαν χαρακτήρας όμως είναι αρκετά παράξενος, σχεδόν αιρετικός για τα κοινωνικά πρότυπα του άντρα στην Ελλάδα. Αγαπάει πολύ αυτό που κάνει και στον βωμό αυτού έχει θυσιάσει και χάσει πολλά. Κλείνεται εύκολα στον εαυτό του και φαίνεται να την "βρίσκει' με τη μοναξιά που αυτός ο ίδιος κάποιες φορές επιβάλλει στον εαυτό του, ειδικά όταν θέλει να βρει λύσεις στα δικά του προσωπικά αδιέξοδα. Έχει ήδη στο ενεργητικό του έναν αποτυχημένο γάμο, καρπός του οποίου είναι ο γιος του. Έχει δημιουργήσει πρόσφατα μια ερωτική σχέση με την συνεργάτιδα του, την οποία γνωρίζει πολλά χρονιά και συγκατοικεί με μια γάτα που ακούει στο όνομα Μπλε. 
Δεν θα σας πω όμως τίποτα παραπάνω για τον Χάρη...αλλά ούτε και για την υπόθεση. Θα περάσω στα χαρακτηριστικά του βιβλίου και θα σας παρουσιάσω τους λόγους για τους οποίους αυτό το βιβλίο ΠΡΕΠΕΙ να το διαβάσετε.
Το βιβλίο κινείται εντελώς ισορροπημένα ανάμεσα σε δυο άξονες, αυτόν του αστυνομικού μυθιστορήματος και αυτόν του κοινωνικού. 
Ως αστυνομικό μυθιστόρημα λοιπόν, έχει όλα εκείνα τα γνωρίσματα που θα πρέπει να έχει κατά την γνώμη μου, ένα καλό αστυνομικό βιβλίο. Πέρα από την ευφυή και πρωτότυπη σύλληψη της ιστορίας, που σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο, η απόδοση του καθορίζεται από έναν ρεαλισμό. Δεν θα συναντήσουμε σε αυτό το βιβλίο τον σούπερ ήρωα-αστυνόμο που όλα τα ξέρει και όλα τα μπορεί. Μέσα από ένα πολύ σωστά δομημένο κείμενο, ευκολοδιάβαστο και γρήγορο, με απλή και ευκολονόητη γραφή,  που κυριολεκτικά ρέει μέσα στο κείμενο, ο αναγνώστης που θα το επιλέξει, θα απολαύσει μια αφήγηση άμεση.
Οι διάλογοι είναι αληθοφανείς και οικείοι, αφού η καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας, εκτός από εξαιρετική, είναι και απόλυτα εναρμονισμένη στο σήμερα και ακολουθεί την πορεία της ζωής των ηρώων του βιβλίου, στη σύγχρονη εποχή, μιας εποχής που ταλανίζεται και επηρεάζεται από την ελληνική κρίση.  
Με δεξιοτεχνία μοναδική, κρατώντας πάντα το σωστό μέτρο, η Ευτυχία Γιαννάκη, αφηγείται μια ιστορία συναρπαστική. Δίνοντας την ανάλογη ένταση, στην κάθε στιγμή, οδηγεί  αργά και σταθερά τον αναγνώστη, στην ανατροπή και στο απρόβλεπτο, πλάθοντας μια δυνατή ιστορία από την πρώτη σελίδα ως και την τελευταία, χωρίς να  αφήνει απορίες και αναπάντητα ερωτηματικά στο τέλος. 
Οι περιγραφές καταπληκτικές, εμπεριέχουν τη σωστή δόση ανάλυσης που είναι ακριβώς όση χρειάζεται για να δημιουργήσει ο αναγνώστης  τις δικές του εικόνες. Ακόμα και στις σκηνές, στις οποίες γίνεται χρήση μιας πιο σκληρής ωμότητας, αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο και παρουσιάζεται χωρίς ίχνος υπερβολής.
Μέσα από την άρτια πένα της συγγραφέως ο αναγνώστης ταυτίζεται πολλές φορές με τους ήρωες και ζει την απόγνωση, την αγωνία, τους φόβους και τα αδιέξοδα τους. 
Όπως αναφέρω και πιο πάνω το βιβλίο αυτό δεν κινείται καθαρά και αποκλειστικά στο μοτίβο του αστυνομικού μυθιστορήματος. Έχει και έναν ιδιαίτερα πλούσιο και αξιόλογο κοινωνικό χαρακτήρα.
Η αναπαράσταση της Ελληνικής πραγματικότητας, άψογα συνδυασμένη με τη μυθοπλασία θίγει και παρουσιάζει μεγάλα κοινωνικά θέματα που ταλανίζουν τον τόπο μας. Ανεργία, διαφθορά, ομοφυλοφιλία, μαύρο χρήμα, κατευθυνόμενη δικαιοσύνη, σκανδαλοθηρική και ανθρωποφάγα δημοσιογραφία και άλλα πολλά που η Ευτυχία Γιαννάκη μας σερβίρει στις σελίδες του βιβλίου της, ως τροφή για σκέψη.  
 Η κρίση στην Ελλάδα δεν έπληξε μόνο την οικονομία μας, έπληξε σε θανάσιμο βαθμό και τις αξίες μας, αφαίρεσε τα όρια από τις αρχές μας, πλήγωσε την πολιτιστική μας ταυτότητα. Ανέδειξε και άφησε να κυριαρχήσουν παθογενείς και επιζήμιες για την χώρα μας και τον πολιτισμό μας συμπεριφορές. Επικίνδυνες ακόμα και για εμάς τους ίδιους, καθώς δεν τις λάβαμε σοβαρά υπόψιν μας και αφήσαμε να μας καταπιούν και να μας παρασύρουν. Να μας αλλοιώσουν.  Αυτές δολοφόνησαν την άτυχη γυναίκα, αυτές καταδίκασαν τον γιο του Χάρη Κόκκινου, αυτές τρελαίνουν και τον ίδιο τον Χάρη, γιατί η πόλη  καθώς υποκύπτει στο βάρος της αξιακής και οικονομικής  κρίσης και των συνεπειών της, τον παρασύρει και τον τυλίγει στα σκοτάδια της.
Το τέλος του βιβλίου απρόσμενο και συγκλονιστικό απογειώνει το κείμενο και ικανοποιεί τον πιο απαιτητικό αναγνώστη, κρατώντας όλη την ουσία του στις τελευταίες σελίδες. Έρχεται να αποδείξει πως σε ένα αστυνομικό βιβλίο δεν αρκεί να βρεις μόνο τη λύση του εγκλήματος και να απαντήσεις σε γρίφους. 
Το "Πόλη στο φως", είναι από εκείνα τα βιβλία που δεν σε αφήνουν αμέτοχο! Σου επιβάλλουν να πάρεις θέση, να δικαιολογήσεις ή να κατακρίνεις, να δεχτείς ή να αρνηθείς, να παραδεχτείς ή να αποφύγεις την αλήθεια!
Τα καλά βιβλία δεν στοχεύουν μόνο στην καρδιά και στο συναίσθημα. Αν δεν μπορούν να σου μεταδώσουν μηνύματα και να αφήσουν το στίγμα τους στο μυαλό σου, τότε είναι απαγορευτικό να μιλάμε για ένα καλό βιβλίο. 
Εμένα λοιπόν, όλα όσα διάβασα ταξιδεύοντας μέσα στις σελίδες αυτού του βιβλίου, όλα όσα ένιωσα, όλα εκείνα που γέννησαν στο μυαλό μου σκέψεις, όλα εκείνα που με έκαναν πιο πλούσια σαν αναγνώστρια, μου επιτρέπουν να σας πω με βεβαιότητα πως το "Πόλη στο φως", είναι ένα πολύ καλό βιβλίο και σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα. 


Λίγα λόγια για το βιβλίο


Μια έγκυος γυναίκα, με καριέρα μοντέλου, δολοφονείται άγρια στη μονοκατοικία της στο Καβούρι. Ο Αστυνόμος Χάρης Κόκκινος και η ομάδα του αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν ένα έγκλημα που τους φέρνει αντιμέτωπους με προσδοκίες που διαψεύστηκαν, κυκλώματα ντόπινγκ στον αθλητισμό κι έναν κύκλο βίας που ξεκινάει από τη Σερβία του 1995 για να καταλήξει στην Αθήνα του 2014.
Ταυτόχρονα, ο γιος του σαρανταπεντάρη Αστυνόμου δικάζεται με κατηγορίες που δοκιμάζουν τις αντοχές του, καθώς αναζητά τις δικές του ευθύνες στα λάθη του παρελθόντος.
Σε αυτή την υπόθεση όλοι είναι ύποπτοι και οι ανακρίσεις φέρνουν στο φως μια πόλη που μετατρέπεται σε κλειστό δωμάτιο. Το ερώτημα που τίθεται είναι μέχρι πού μπορείς να φτάσεις όταν δεν έχεις πια τίποτα να χάσεις. Όταν διαπιστώνεις ότι η ελπίδα δεν πεθαίνει τελευταία.
Η ιστορία αποτελεί το τρίτο μέρος της Τριλογίας της Αθήνας και δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε η πόλη, το φως και το σκοτάδι της.


  
Λίγα λόγια για την συγγραφέα

Ευτυχία Γιαννάκη

  Η Ευτυχία Γιαννάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε πληροφορική, μουσική τεχνολογία και επικοινωνία και εργάστηκε για αρκετά χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 
Έχει εκδώσει, με ψευδώνυμο, ένα ακόμη μυθιστόρημα με τον τίτλο Χάρντκορ (Ωκεανίδα, 2000) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο. 
Περισσότερα για την ίδια μπορείτε να δείτε στο www.giannaki.com 

Η Τριλογία της Αθήνας: 
Στο πίσω κάθισμα (Ίκαρος, 2016) 
Αλκυονίδες μέρες (Ίκαρος, 2017) 
Πόλη στο φως (Ίκαρος, 2018) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφείτε Στην Σελίδα Μας

Αναγνώστες

Συνολικές προβολές σελίδας

Σχόλια Αναγνωστών

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *