Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2018

"Στην πΈνα": Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ...ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Στην πΈνα"  ✒️✒️




"Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ"
Γράφει ο Γιώργος Λ. Παπαθανασίου




Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


Ο ήρωας μας είναι άνθρωπος πάνω απ' όλα. Έχει αδυναμίες. Αποτελεί μια μοναδική και ξεχωριστή προσωπικότητα πέρα απ' το καλό και το κακό. Μπορεί να είναι συγκροτημένος, με ήθος και αρχές. Μπορεί να διέπεται από αισθήματα αλληλεγγύης , συμπόνιας και ανθρωπιάς. Να θυσιάζεται για τους άλλους ή ακόμα και να παραμελεί τον εαυτό του και την υγεία του, το χρόνο του, προς όφελος κάποιων άλλων. Η λογοτεχνία δεν ακολουθεί την ψυχολογία και την ψυχιατρική. Καταγράφει χαρακτήρες, έτσι όπως τους παρακολουθεί νοηματικά. Με την παρουσία, τα δρώμενα και περιστατικά της ζωής τους, τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους. Τις διαθέσεις τους, τις εντυπώσεις τους, την εναλλαγή των συναισθημάτων τους. Τη χαρά, τη λύπη, τον ενθουσιασμό, τη δυσαρέσκεια, την ελπίδα , αλλά και την απογοήτευση. Ο συγγραφέας όταν περιγράφει τα βάσανα ενός φτωχού ανθρώπου, οφείλει να συμπάσχει μαζί του . Να ματώνει η καρδιά του όταν την ηρωίδα την εγκαταλείπει ο αγαπημένος της. Οφείλει όμως ο συγγραφέας να προωθεί την αρμονία και την συμφιλίωση. Την ισορροπία σώματος και ψυχής. Να το υπαινίσσεται μερικές φορές, αν και από τα συμφραζόμενα θα είναι καλό να προκύπτει χωρίς να μας το εξηγήσει ο συγγραφέας. Ο ήρωας μας μπορεί να έχει γερές βάσεις ηθικής. Να έχει προσδοκίες. Να απαιτεί , να υποφέρει. Να υπόσχεται αλλά και να προδίδει. Να πέφτει χαμηλά, αλλά και να αναδεικνύεται άλλοτε γεμάτος θρίαμβο και αυταπάρνηση. Να νικάει , αλλά και να χάνει. Μπορεί να είναι επιρρεπής στο πιοτό, στις ουσίες, στις γυναίκες, όπως ο πολιτικός στη διαφθορά, ή ο πλούσιος στην πλεονεξία και την απληστία. Υπάρχουν χαρακτήρες στη λογοτεχνία που είναι πραγματικοί ήρωες. Πρότυπα συμπεριφοράς, αλλά και πηγή έμπνευσης. Είναι γεγονός ότι ο κεντρικός ήρωας σε ένα μυθιστόρημα ελκύει περισσότερο όταν στο τέλος αλλάζει, παρά όταν είναι από την αρχή μια άκαμπτη και σταθερή προσωπικότητα. Γιατί; Επειδή αυτή η ομοιομορφία μπορεί να κουράζει; Ίσως οι αναγνώστες έχουν μέσα στο μυαλό τους ότι ο συγγραφέας κάποια στιγμή , θα φέρει το απρόβλεπτο. Τους αρέσουν οι ανατροπές , η πλοκή, το αναποδογύρισμα της μυθοπλασίας. Βασικό ρόλο στη μυθοπλασία παίζουν τα παιδικά βιώματα του ήρωα. Σε πολλά μυθιστορήματα δεν καταγράφονται καθόλου. Αλλά ο συγγραφέας μας αφήνει να κατανοήσουμε ίσως μέσα από την ανέλιξη της προσωπικότητας του ήρωα κάποιες πλευρές της χαμένης παιδικής ηλικίας που δεν είναι φανερές, αλλά έχουν ασκήσει επίδραση στην ψυχική συμπεριφορά του ήρωα στο μέλλον. Και που οδηγούν και την υπόθεση, το μύθο, την πλοκή του έργου. Κι άλλες φορές ο ήρωας ενός μυθιστορήματος που ο ίδιος ο συγγραφέας νομίζει ή έχει την ψευδαίσθηση ότι παίζει στα δάχτυλά του, κάνει τον ίδιο τον συγγραφέα να χάνει τον έλεγχο, κι η μαριονέτα του αρχίζει να τον οδηγεί αυτή. Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΕΔΩ:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφείτε Στην Σελίδα Μας

Αναγνώστες

Συνολικές προβολές σελίδας

Σχόλια Αναγνωστών

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *