Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου 2017

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ 



ΠΩΣ ΦΙΛΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΧΙΝΟΙ

Συγγραφέας: Αλεξάνδρα Κ*

Οκτώ και μισή, βράδυ, μήνας Ιούνιος.
Έβραζαν στο Παγκράτι πενθώντας πάφαπούφα το δικαίωμα εις το εργάζεσθαι και το φιλείν. Σαλονάκι ευάερο, μα αέρας ούτε για φου. Ένα κλιματιστικό της ύστερης αρχαιότητος ανάδευε τον καπνό, παραιτημένο οιασδήποτε άλλης φιλοδοξίας. Μια βρύση κάπου στο βάθος – δεν ακουγόταν μα σίγουρα έσταζε. Ολόκληρο το Παγκράτι ήταν μια έκθεση χαλασμένων υδραυλικών εκείνο τον μήνα, λες κι οι βαλβίδες της περιοχής είχαν εγκαταλείψει ομοθυμαδόν την προσπάθεια. Έσταζαν και πλημμύριζαν χωρίς καμιάν εγκράτεια, και δεν είχε μπει ακόμα Ιούλιος.
Καύσων ο αθηναϊκός – αχνίζαν τα τσιμέντα μέσα έξω, μα τα νερά νερά. Ξεχείλιζαν στα μωσαϊκά τα λεκανάκια των Επειγόντων – κανείς δεν ασχολούνταν με τη βλάβη. Όλο έλεγαν «αύριο», «να ηρεμήσω πρώτα», κάποιοι «τον άλλο μήνα φεύγουμε», «κανείς να το φροντίσει;». Η Έρση: «Mόνο τη νύχτα ακούγεται, σιγά».

Καλοκαίρι˙ αυτό που πέρασε κι αυτό που θα ’ρθει. Αθήνα˙ η πόλη που στενεύει μέρα τη μέρα.
Πέντε άνθρωποι καθηλωμένοι στους δρόμους της, στις μνήμες τους, σε όσα έγιναν και σε όσα δε θα γίνουν˙ σώματα που πέφτουν σωρηδόν στην άσφαλτο και το ένα μέσα στ’ άλλο. Ανάμεσά τους, μια γερασμένη χελώνα παρακολουθεί βουβή την ατελείωτη παρέλαση των ανθρώπων που έχουν ήδη εξαντληθεί, μα συνεχίζουν να πορεύονται για χάρη των άλλων.
Ή χάρη ακριβώς σ’ εκείνους.

Η Aλεξάνδρα Κ* γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1985. Σπούδασε θεατρολογία στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, υποκριτική στη σχολή του ΚΘΒΕ, κινηματογραφικό σενάριο στο GothamWriters της Νέας Υόρκης και θεατρική γραφή δίπλα στον Α. Στάικο.
Από το 2007 εργάζεται ως αρθρογράφος σε εφημερίδες και περιοδικά, κειμενογράφος στη διαφήμιση, σεναριογράφος στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Παράλληλα, γράφει βιβλία για παιδιά και θεατρικά έργα.
Το Πώς φιλιούνται οι αχινοίείναι το πρώτο της μυθιστόρημα.





ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2018


ΟΣΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ


Ανθολόγηση κειμένων & σχεδιασμός έκδοσης
Κώστας Σταμάτης



Το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2018 είναι αφιερωμένο στη γυναίκα. ∆ιαβάζουμε στις σελίδες του τι σκέφτονται οι άντρες για τις γυναίκες: μιλάνε πώς ζουν μ’ αυτό το υπέροχο πλάσμα,
που σε όλους τους ρόλους του κοσμεί την ύπαρξη των αντρών και τους εμφυσά ιδιαίτερα και
υψηλά νοήματα για τη ζωή· μας εξομολογούνται επίσης οι άντρες πώς βιώνουν την εξάρτηση και την επενέργεια που έχει μέσα τους το άλλο τους μισό στο συμπαντικό υπάρχειν του ανθρώπου.
Κορυφαίοι Έλληνες λογοτέχνες φτιάχνουν έναν ζωντανό θηλυκό πίνακα ζωγραφίζοντάς τον
με τη χάρη της γυναίκας, πολλές φορές αντιστικτικά με τις γνωστές προκαταλήψεις, που όμως δε δεσμεύουν αλλ’ αντίθετα απελευθερώνουν· σφραγίζεται η αιώνια γυναίκα με τη βαθιά σκέψη αυτών των δημιουργών και με τις σπουδαίες γραφές τους.
Στο εξώφυλλο λεπτομέρεια από το έργο του Εδουάρδου Σακαγιάν Βόλτα νυχτερινή, 2002-2003




ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΕ ΑΓΓΛΙΚΟ ΚΗΠΟ



Συγγραφέας: ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ



Αυτή είναι η ιστορία του Λούσιους Πρέσκοτ, ράφτη και στρατιώτη στον αγγλικό εμφύλιο πόλεμο, που πέθανε δυο φορές. Ο συγγραφέας είμαι εγώ, ο Βενέδικτος Σίλκοξ· είναι και δική μου ιστορία· το χρονικό της νιότης μου· το πώς έκαψα το κερί του χρόνου κι από τις δυο του άκρες· το πώς αρρώστησα κι έγινα πικρόχολος. ∆εν περιμένω να με συμπαθήσετε· είμαι συνηθισμένος άνθρωπος· ούτε καλός ούτε κακός· έχω αδυναμία στο κλαρέτ και στα τυχερά παιχνίδια – γράφω αυτό το βιβλίο για να ξεπληρώσω τα χρέη μου· και για να λυτρωθώ από τα λάθη μου. ∆εν μου απομένουν παρά λίγοι μήνες ζωής, άρα, σκέφτομαι, μπορώ να μην εξοφλήσω τους δανειστές μου. Όποιος έχει δύο χιτώνες, ας πουλήσει τον έναν κι ας αγοράσει αυτό το βιβλίο: έχω ανάγκη από λάβδανο και είναι ακριβό. Κι ο εκδότης, ο κύριος Α.Χ. Σίντνεϋ, πρέπει να βγάλει τουλάχιστον τα έξοδά του. Αν δεν τα
βγάλει, θα με καταριέται μέχρι τον άλλο κόσμο.

Η ΣώτηΤριανταφύλλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Αποφοίτησε από τη Φαρμακευτική του ΕΚΠΑ το 1979 και στη συνέχεια σπούδασε γαλλική φιλολογία στα πανεπιστήμια της Νίκαιας και της Αθήνας. Έκανε διδακτορικές σπουδές στην αμερικανική ιστορία (στο Παρίσι [ΕΗΕSS]) και στην Ιστορία της Αμερικανικής Πόλης (στη Νέα Υόρκη [NYU]), καθώς και μεταδιδακτορικές στην ιστορία των μαθηματικών, στη ρωσική ιστορία και στις διεθνείς σχέσεις. Ειδικεύτηκε στην ιστορία του Ψυχρού Πολέμου. Το τελευταίο της βιβλίο, Αστραφτερά πεδία, κυκλοφόρησε το 2016 από τις Εκδόσεις Πατάκη.





ΕΓΚΩΜΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Συγγραφείς: ALAIN BADIOU με τον Gilles Haéri
Μετάφραση: ΦΩΤΗΣ ΣΙΑΤΙΤΣΑΣ


Επιμέλεια: ∆ΗΜΗΤΡΙΣ ΒΕΡΓΕΤΗΣ



Τι είναι τα μαθηματικά; Γιατί από τις απαρχές της γέννησής τους στην αρχαία Ελλάδα η φιλοσοφία διατηρεί προνομιακές σχέσεις μαζί τους; Το αίνιγμα αυτής της σχέσης δεν έπαψε να απασχολεί ανά τους αιώνες φιλοσόφους και μαθηματικούς. Ο Μπαντιού επιχειρεί εδώ να το αποκρυπτογραφήσει με τρόπο αξιοθαύμαστα κατανοητό, συνδυάζοντας παιδαγωγική σαφήνεια και απλά αλλά διαφωτιστικά παραδείγματα. Αποφεύγοντας εξισώσεις και τεχνικούς όρους, εστιάζει στην αμιγώς εννοιολογική διάσταση των μαθηματικών και στην εμπλοκή τους στη συγκρότηση του φιλοσοφικού λόγου υπό μορφή ανεξάλειπτης συνθήκης. Αναδεικνύει ότι χάρη στην ορθολογική έννοια της «απόδειξης» τα μαθηματικά ήταν η πρώτη μορφή σκέψης που χειραφετήθηκε από την αυθεντία της θρησκευτικής υπερβατικότητας, τα θέσφατα της παράδοσης, τη σαγήνη των μυθολογικών αφηγήσεων, την εξ αποκαλύψεως αλήθεια – κάτι που αποτέλεσε συνθήκη απόλυτα αναγκαία για την ανάδυση της φιλοσοφίας. Υπό αυτό το πρίσμα, σχολιάζει το καθεστώς των μαθηματικών στη σκέψη όλων των μεγάλων φιλοσόφων από τον Παρμενίδη ως τον Βιττγκενστάιν.
Για τον Μπαντιού τα μαθηματικά δεν είναι μια γλώσσα φορμαλιστικών κατασκευών αλλά μια μορφή σκέψης. Τα μαθηματικά είναι η ίδια η οντολογία, δηλαδή η εξερεύνηση και η αποτύπωση όλων των μορφών πολλαπλότητας, «γιατί ό,τι υπάρχει είναι μια μορφή πολλαπλότητας», όποια κι αν είναι η υλική του υπόσταση. Γι’ αυτό και οι δομές που περιγράφουν τα μαθηματικά απαντώνται στους πλέον ετερόκλητους τομείς της φύσης και της ανθρώπινης εμπειρίας. Πλέκοντας το εγκώμιο των μαθηματικών και της φιλοσοφίας, ο Μπαντιού επισημαίνει την επείγουσα ανάγκη επούλωσης του ρήγματος που επέφερε στην αμοιβαία σχέση τους η νεωτερικότητα.

Θεατρικός συγγραφέας, μυθιστοριογράφος, μαθηματικός, πολιτικός αγωνιστής, ο Alain Badiou είναι μια από τις κορυφαίες μορφές της σύγχρονης φιλοσοφίας. Τα δύο μνημειώδη έργα του, Είναι και συμβάν και Λογικές των κόσμων, αποτελούν σταθμούς στη σύγχρονη σκέψη. Έχουν καταγραφεί πλέον ως το μείζον εγχείρημα του συνολικού παναπροσδιορισμού της φιλοσοφίας αυτής καθαυτήν, όσο και των σχέσεών της με την
Επιστήμη, την Πολιτική, την Τέχνη και τον Έρωτα ως πεδία παραγωγής αληθειών και ως «γενολογικές διαδικασίες». Είναι καθηγητής στην École Normale Supérieure και ιδρυτής του CIEPFC (∆ιεθνoύς Κέντρου Μελετών της Σύγχρονης Γαλλικής Φιλοσοφίας).
Από τις Εκδ. Πατάκη κυκλοφορούν τα βιβλία του Η κομμουνιστική υπόθεση, Από το είναι στο συμβάν, H πολιτική και η λογική του συμβάντος, ∆εύτερο μανιφέστο για τη φιλοσοφία, Mεταφυσική της πραγματικής ευτυχίας, Εγκώμιο για τον έρωτα, Τι να κάνουμε; ∆ιάλογος για τον κομμουνισμό, τον καπιταλισμό και το μέλλον της δημοκρατίας (μαζί με τον Μarcel Gauchet) και Το κακό έρχεται από πιο μακριά: Σκέψεις με αφορμή τα γεγονότα της 13ης Νοεμβρίου 2015 στο Παρίσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφείτε Στην Σελίδα Μας

Αναγνώστες

Συνολικές προβολές σελίδας

Σχόλια Αναγνωστών

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *