Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

                                   ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ:  ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

                                                ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ








Ανν
Συγγραφέας:Πιέρ Λεμέτρ



Η Ανν Φορεστιέ, σύντροφος του αστυνόμου Βεροβέν, είναι ο μοναδικός μάρτυρας μιας ληστείας σε κοσμηματοπωλείο των Ηλυσίων Πεδίων έχοντας γλιτώσει ως εκ θαύματος από την αγριότητα του ληστή. Συγκλονισμένος από την επίθεση, ο αστυνόμος Βεροβέν ρίχνεται ψυχή τε και σώματι σε αυτή την έρευνα, η οποία μετατρέπεται σε προσωπική υπόθεση, καθώς ο ληστής, σεσημασμένος εγκληματίας σπάνιας βιαιότητας, αναζητά την Ανν για να την εξοντώσει...  


Οι δύο άνδρες εμπλέκονται σε ένα ξέφρενο κυνηγητό του οποίου το διακύβευμα είναι η Ανν. Ο Βεροβέν, που αισθάνεται να απειλείται η προσωπική του ζωή, γίνεται κι αυτός με τη σειρά του βίαιος, αμείλικτος, φτάνοντας στο σημείο να απαρνηθεί όλες του τις αρχές… Οι ρόλοι μεταξύ τους αρχίζουν να μπλέκονται αριστοτεχνικά· ποιος είναι τελικά ο
κυνηγός και ποιος η λεία;


Ψυχρή ατμόσφαιρα, κοφτή γραφή, απρόσμενη εξέλιξη της πλοκής: ο Πιερ Λεμέτρ –βραβευμένος με το βραβείο Goncourt για το μυθιστόρημα Καλή αντάμωση εκεί ψηλά– έχει επιβάλει το στιλ και το ταλέντο του στη νουάρ λογοτεχνία.




Placebo
Συγγραφέας: Σαρίτα Χαΐμ


Οι κολλητοί του τον φωνάζουν Μπίλλυ, το ίδιο και η οικογένειά του, για όλους τους άλλους είναι απλώς ο Βασίλης. Ένας νέος είκοσι δύο χρονών με πολλά «γκάζια» κι αχαλίνωτη δημιουργικότητα. Με το χαρτί του πανεπιστημίου στο χέρι, ονειρεύεται ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό που θα του χαρίσει φτερά. Μέχρι να βρεθούν τα χρήματα, δουλεύει στην καφετέρια της μητέρας του, ενώ τα βράδια καταπιάνεται με τη δημιουργία ενός περιοδικού φανζίν με τον τίτλο Placebo.

Στην κουρασμένη πόλη της απρόσωπης εικονικής επικοινωνίας, o Μπίλλυ αναζητά την αυτοπραγμάτωσή του. Δεν έχει σκοπό ν’ αφήσει τη ζωή να τον στριμώξει στα καλούπια της. Είναι αποφασισμένος να τη ζήσει όπως ακριβώς θέλει. Μπορεί όμως;

Σαν δορυφόροι γύρω του κινούνται συγγενικά και φιλικά πρόσωπα, που αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες καταστάσεις και οδηγούνται σε συγκρούσεις. Μπροστά σε όλα αυτά, ο Μπίλλυ καλείται να ενηλικιωθεί βίαια και να πάρει αποφάσεις που δεν αφορούν μόνο τον ίδιο.
Όταν οι πληγές είναι ανοιχτές και οι απαιτήσεις και τα όνειρα φαντάζουν πολυτέλεια, το να είσαι νέος στη σύγχρονη Ελλάδα μοιάζει ασυγχώρητο.




Ο ανορθόδοξος πόλεμος του Τσόρτσιλ
Συγγραφέας: Τζαΐλς Μίλτον


Έξι άνθρωποι, ένας στόχος:
η καταστροφή της πολεμικής μηχανής του Χίτλερ
Την άνοιξη του 1939 μία άκρως μυστική οργάνωση συγκροτήθηκε στο Λονδίνο: αποστολή της να σχεδιάσει την καταστροφή της πολεμικής μηχανής του Χίτλερ μέσα από τολμηρές επιχειρήσεις δολιοφθοράς. Οι επιχειρήσεις που ακολούθησαν έμελλε να αποδειχτούν εξίσου εκπληκτικές όσο και οι έξι άνθρωποι που τις ενορχήστρωσαν. Ανάμεσά τους ο «Γοργοπόταμος», μία μέγιστης σημασίας τακτική επιχείρηση, όπου Έλληνες αντάρτες, με την υποστήριξη αξιωματικών των Συμμάχων, ανατίναξαν τη γέφυρα. Ο Γουίνστον Τσόρτσιλ τούς επέλεξε επειδή ήταν εξαιρετικά δημιουργικοί και καταλυτικά ανορθόδοξοι.

Ο Σέσιλ Κλαρκ ήταν ένας τολμηρός μηχανικός που είχε περάσει τη δεκαετία του ’30 σχεδιάζοντας φουτουριστικά τροχόσπιτα. Ο Γουίλιαμ Φέιρμπερν, ένας εύσωμος συνταξιούχος, είχε ένα ασυνήθιστο πάθος: ήταν ο κορυφαίος ειδικός παγκοσμίως στις αθόρυβες δολοφονίες. Έχοντας ως επικεφαλής τον κομψότατο Σκοτσέζο Κόλιν Γκάμπινς, αυτοί οι άντρες –μαζί με άλλους τρεις– συγκρότησαν έναν μυστικό κύκλο ο οποίος σχεδίασε τις πλέον τολμηρές επιθέσεις δολιοφθοράς κατά τον Βã Παγκόσμιο πόλεμο. Ο Γουίνστον Τσόρτσιλ αναφερόταν στην ομάδα αυτή ως Υπουργείο Ανορθόδοξου Πολέμου. Οι έξι «υπουργοί», με τη βοήθεια μιας ομάδας εκπληκτικών γυναικών, αποδείχτηκαν τόσο αποτελεσματικοί ώστε κυριολεκτικά άλλαξαν τον ρου του πολέμου.

Δοσμένο μέσα από τη χαρακτηριστικά ζωηρή γραφή και την κοφτερή ματιά του Τζάιλς Μίλτον, ο Ανορθόδοξος Πόλεμος του Τσόρτσιλ βασίζεται σε ενδελεχή έρευνα άγνωστου, μέχρι πρότινος, αρχειακού υλικού. Πρόκειται για μια συναρπαστική όσο και γλαφυρή περιγραφή μιας σειράς εντυπωσια­κών περιπετειών και παράλληλα αποτελεί, ίσως, την τελευταία σπουδαία άγνωστη ιστορία του Βã Παγκοσμίου πολέμου.



Μαντάμ Μποβαρί
Συγγραφέας: Γκιστάβ Φλομπέρ




H Μαντάμ Μποβαρί είναι η ιστορία της Έμας, μιας όμορφης, απλής κοπέλας στη γαλλική επαρχία, η οποία ονειρεύεται μια ζωή ουτοπική, σαν κι αυτή που περιγράφεται στα ρομαντικά βιβλία, γεμάτη έντονες συγκινήσεις, πολυτέλειες, πάθη και φλογερούς έρωτες. Όμως ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, που είναι εξαιρετικά αφοσιωμένος και πράος αλλά βαρετός για κείνη σύζυγος, κάθε άλλο παρά ιδανικός θα αποδειχθεί και θα τη βυθίσει στην ανία και την πλήξη μιας ζωής πεζής και ανούσιας, όπως ορίζουν οι κοινωνικές συμβάσεις και οι συντηρητικές ιδέες της υποκριτικής επαρχίας.
Η Έμα θα κυνηγήσει τη χίμαιρα, το όνειρο, τις φαντασιώσεις της για έναν μεγάλο έρωτα σε πρόσωπα που είναι ωστόσο δημιουργήματα του κόσμου τον οποίο περιφρονεί και απεχθάνεται. Όταν όμως οι μάσκες πέσουν και δει τη γύμνια και τη φτώχεια της ψυχής τους, ποιο μονοπάτι θα ακολουθήσει για να ανακαλύψει την προσωπική της αλήθεια;


Αμείλικτο σαν τραγωδία, βίαιο σαν δράμα, δηκτικό σαν κωμωδία, το κοινότοπο θέμα της μοιχείας αποκτά βαθύτατα ανθρώπινες διαστάσεις στο έργο του Φλομπέρ. Διαβρωτικό και ρηξικέλευθο, το αριστουργηματικό αυτό νατουραλιστικό μυθιστόρημα έφερε επανάσταση στον τρόπο γραφής της εποχής, συγκρούστηκε με τις φόρμες του ρομαντισμού και, με την άκαμπτη αντικειμενικότητά του, σφράγισε την απαρχή μιας νέας εποχής στη λογοτεχνία.






Πόση τράπεζα χρειάζεται ο άνθρωπος ;
Συγγραφέας: Τόμας Φρικέ




Ίσως κάποτε τα παιδιά μας να απορήσουν μαθαίνοντας σε τι τρελό κόσμο μεγαλώσαμε ή ότι ανεχθήκαμε για τόσο καιρό ένας χρηματιστής με ένα κλικ του ποντικιού να σπρώχνει δισεκατομμύρια από εδώ προς τα εκεί και λίγα λεπτά αργότερα να μεταφέρει πάλι τα ίδια ποσά με ένα κλικ από εκεί προς τα εδώ, κερδίζοντας έτσι χρήματα που άλλοι θα χρειάζονταν έναν χρόνο δουλειάς για να αποκτήσουν.

Απόσπασμα από το βιβλίο

Το αποτέλεσμα τριών δεκαετιών απελευθέρωσης της χρηματοπιστωτικής αγοράς αποδείχθηκε καταστροφικό. Από αυτό το παράτολμο παιχνίδι ελάχιστοι βγήκαν κερδισμένοι, ενώ το μεγαλύτερο βάρος έπεσε στις πλάτες των φορολογούμενων πολιτών. Αν μας διδάσκει κάτι η καταστροφή, αυτό είναι, για τον Τόμας Φρίκε, ότι το τέλος της κρίσης θα έρθει μόνο με την αποφυγή αυτών των σκοτεινών χρηματοπιστωτικών πρακτικών και την έξοδο από το τραπεζικό σύστημα, όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Το χρήμα πρέπει να πάψει να σπαταλιέται με στόχο την κερδοσκοπία και να επιστρέψει εκεί που ανήκει: στην πραγματική οικονομία, σε έργα αναγκαία και ωφέλιμα για όλη την κοινωνία.

Ο οικονομικός αναλυτής Τόμας Φρίκε μέσα από τις σελίδες αυτού του βιβλίου προτείνει λύσεις και υποδεικνύει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε έτσι ώστε η ροή των πόρων να διοχετευτεί στη μέριμνα για τη σωτηρία του κλίματος και σε έργα που θα ευεργετήσουν ολόκληρη την κοινωνία. Αδιανόη­το; Μην είστε τόσο σίγουροι.

Μια εξαιρετική μελέτη και μια πρόταση πέρα από τα καθιερωμένα, που θα μπορούσε να οδηγήσει στη διαμόρφωση ενός πολύ καλύτερου κόσμου, ο οποίος δεν θα ταλανίζεται από οικονομικές κρίσεις, μεγάλες οικονομικές ανισότητες και την υπερχρέωση κρατών και πολιτών.




Πάμπλο Εσκομπάρ
Όσα δεν μου είπε ποτέ ο πατέρας μου
Συγγραφεας: Χουάν Πάμπλο Εσκομπάρ






Σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο του ο γιoς του Πάμπλο Εσκομπάρ ταξιδεύει στην Κολομβία, συναντιέται με ανθρώπους του υποκόσμου που είχαν κάποτε αρνηθεί να μιλήσουν μαζί του και μαθαίνει για τον πατέρα του πολλά πράγματα που αγνοούσε, καθώς δεν του τα είχε εκμυστηρευτεί ποτέ. Ο πρωτότοκος γιoς του αρχηγού του καρτέλ του Μεδεγίν αφηγείται αποκαλυπτικές ιστορίες για:
 Τον ισχυρό παραστρατιωτικό που βγήκε νικητής από τον πόλεμο των καρτέλ
 Το τι έκανε ο πατέρας του τη νύχτα της δολοφονίας του υπουργού Δικαιοσύνης της Κολομβίας
 Την εξομολόγηση του Γουίλιαμ Ροντρίγκες, αρχηγού του αντίπαλου καρτέλ, του Κάλι
 Το τι συνέβη όταν ο πατέρας του συνέλαβε τους αντάρτες της Μ-19 που σκόπευαν να τον απαγάγουν
 Τη διαδρομή μέσω της οποίας κυκλοφορούσε η κοκαΐνη και το χρήμα του Πάμπλο Εσκομπάρ στο Μαϊάμι, στη Νέα Υόρκη και στο Λος Άντζελες
 Τον Αμερικανό πράκτορα που φωτογράφισε τον Εσκομπάρ επί τω έργω και δεν έζησε για να το διηγηθεί: τον Μπάρι Σίαλ, πιλότο αεροπορικής εταιρείας που στρατολογήθηκε από τη CIA και έφτασε στο σημείο να συνεργαστεί με τον Πάμπλο Εσκομπάρ και τα καρτέλ της Νότιας Αμερικής (τον ρόλο υποδύεται ο Τομ Κρουζ στην ταινία American Made)

Η ανάγνωση αυτών των σελίδων θα φωτίσει πτυχές του σκοτεινού κόσμου του Πάμπλο Εσκομπάρ που κανείς δεν γνώριζε μέχρι σήμερα. Απαραίτητο συμπλήρωμα του πρώτου βιβλίου Πάμπλο Εσκομπάρ, Ο πατέρας μου (Μίνωας, 2016).



Σ' ένα έρημο τόπο
Συγγραφέας: Ντόροθι Μπ. Χιούζ





Μετά τον πόλεμο, ο κυνικός βετεράνος Ντιξ Στιλ έχει εγκατασταθεί στο Λος Άντζελες και την ίδια εποχή ένας κατά συρροήν δολοφόνος τρομοκρατεί την πόλη, βάζοντας στο στόχαστρό του νεαρές γυναίκες. Όταν ο Ντιξ συναντά έναν παλιό του φίλο, τον ντετέκτιβ Μπραμπ Νικολάι, ενθουσιάζεται καθώς μπορεί να παρακολουθεί από κοντά την πρόοδο της αστυνομίας στην υπόθεση του στραγγαλιστή. Η ζωή του θα αποκτήσει νόημα και θα γεμίσει με ακόμα περισσότερο ενθουσιασμό όταν θα γνωρίσει τη φιλήδονη και όμορφη ηθοποιό Λόρελ Γκρέι. Ο δολοφόνος, όμως, τριγυρνάει ακόμη ελεύθερος στους δρόμους του Λος Άντζελες. Μήπως η Λόρελ διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο απ’ όσο νομίζει;
Ένα κλασικό καλιφορνέζικο νουάρ με μια φεμινιστική οπτική, ένα προφητικό μυθιστόρημα του 1947 που φώτισε τον μισογυνισμό της μεταπολεμικής αμερικανικής κοινωνίας, και αυτό ακριβώς το καθιστά πρωτοποριακό. Γραμμένο με συγκρατημένη κομψότητα, το μυθιστόρημα της Ντόροθι Μπ. Χιουζ κόβει την ανάσα, γεμάτο ένταση και ανατροπές μέχρι το τέλος.

«Ένας άθλος που αποκαλύπτει το μυαλό και τα κίνητρα ενός δολοφόνου με εντυπωσιακή ενσυναίσθηση. Η δομή είναι άψογη και οι σκηνές του μεταπολεμικού Λος Άντζελες έχουν μια αμεσότητα που μπροστά της ο Τσάντλερ ωχριά. Δεν είναι διόλου άξιο απορίας που η Χιουζ είναι η αυθεντία στην οποία στρεφόμαστε διαρκώς».  

Σάρα Παρέτσκι

«Το να επαναφέρουμε στην επικαιρότητα την Ντόροθι Μπ. Χιουζ δεν είναι μια πράξη νοσταλγίας. Είναι μια πύλη μέσα από την οποία μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στην ιδιαίτερη ματιά της, στον δρόμο ανάμεσα στις λαμπερές εκδοχές της αμερικανικής ζωής και στην πιο σκοτεινή πραγματικότητα που περιμένει στο τέλος της διαδρομής».

Γουόλτερ Μόσλι

«Στο μυθιστόρημα της Χιουζ δεν υπάρχουν στοιχεία ρομαντισμού. Είναι ένα σκοτεινό, παγερό διαμάντι, ένα διαμάντι χωρίς ούτε μια σπίθα φωτός. Τόσο αιχμηρό, που ένα άγγιγμα αρκεί να σε κόψει».

Μέγκαν Άμποτ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφείτε Στην Σελίδα Μας

Αναγνώστες

Συνολικές προβολές σελίδας

Σχόλια Αναγνωστών

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *